300 κιλά κοκαΐνης ξανά πάνω σε πλοίο της Danaos

Οι ιταλικές αρχές κατάσχεσαν 300 κιλά κοκαΐνης στο λιμάνι της Γένοβας που βρέθηκαν πάνω στο Dimitris C, το ελληνόκτητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Danaos, που είχε απασχολήσει ξανά στο παρελθόν για παρόμοια ιστορία.

Το πλήρωμα του χωρητικότητας 3,430 TEU Dimitris C βρήκε τα ναρκωτικά μετά από έρευνα στις 15 Φεβρουαρίου, δήλωσε σε ανακοίνωση της η πλοιοκτήτρια εταιρεία Danaos Shipping.

Σύμφωνα με αυτήν, η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το πλήρωμα κατά την πάγια τακτική της εταιρείας “πριν τον κατάπλου και μετά τον απόπλου σε λιμάνια που έχουν αυξημένες πιθανότητες διακίνησης ουσιών”. Η ανακάλυψη αναφέρθηκε αμέσως στον Πλοίαρχο και τις αρμόδιες αρχές.

Το τμήμα αστυνομίας της Γένοβας δήλωσε ότι η κοκαΐνη ήταν κρυμμένη σε περίπου 20 πλαστικές σακούλες σε απομακρυσμένο σημείο στο κατάστρωμα.

Το Dimitris C, που ήταν ήδη αντικείμενο έρευνας από τις αρχές της χώρας, παρακολουθήθηκε με την υπηρεσία παρακολούθησης σκαφών της ακτοφυλακής όταν ήταν περίπου 10 μίλια από το λιμάνι της Γένοβας, σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές.

Η αστυνομία τόνισε ότι αυτή ήταν η μεγαλύτερη κατάσχεση κοκαΐνης στη Γένοβα μέχρι στιγμής. Η εμπορική αξία της υπολογίζεται σε περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ.

Το σκάφος βρίσκεται σήμερα στο λιμάνι της Γένοβας υπό τον έλεγχο των αρχών της χώρας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο πλοίο έχει απασχολήσει τις αρχές για εμπόριο ναρκωτικών. Λίγους μήνες νωρίτερα, βρέθηκαν ναρκωτικά πάνω του στο λιμάνι του IIo, στο Περού. Το πακέτο ήταν κρυμμένο σε κενό χώρο στο κατάστρωμα μεταξύ δύο παρατάξεων.

Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου, που βρήκαν τα ναρκωτικά, ανακρίθηκαν από τον τοπικό εισαγγελέα, για να απελευθερωθούν αργότερα χωρίς κατηγορίες, καθώς κρίθηκαν αθώα.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Danaos Shipping:

«Το ύποπτο εμπόρευμα, το οποίο βρέθηκε κρυμμένο σε δυσπρόσιτο σημείο του καταστρώματος, ανακαλύφθηκε μετά από διεξοδικό έλεγχο που γίνεται από το πλήρωμα, σύμφωνα με την πάγια πολιτική της εταιρίας, πριν τον κατάπλου και μετά τον απόπλου σε λιμάνια που έχουν αυξημένες πιθανότητες διακίνησης ουσιών. Το γεγονός αναφέρθηκε αμέσως από τον Πλοίαρχο στην εταιρεία και στις Αρχές, σύμφωνα και πάλι με την πάγια πολιτική της εταιρείας».

Επισημαίνεται ότι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το περιεχόμενο των εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι γνωστό ούτε στο πλοίο, ούτε στην εταιρεία διαχείρισης αυτού (εκτός από τις περιπτώσεις ‘επικίνδυνων αγαθών’, δηλαδή εύφλεκτων, χημικών, εκρηκτικών και του περιεχομένου των container – ψυγείων). Επίσης η φορτοεκφόρτωση δεν διενεργείται από το πλήρωμα, αλλά από τρίτους, φορτοεκφορτωτές (stevedores), οι οποίοι δεν αποτελούν αρμοδιότητα του πλοίου”.