Σύλληψη καπετάνιου για θαλάσσια ρύπανση

Διαπιστώθηκε, πρωινές ώρες χθες, από προσωπικό τηςΛιμενικής Αρχής Μήλου η ύπαρξη θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή ιριδίζουσας μορφής συνολικής επιφάνειας 10m2 κατά μήκος του ανατολικού κεντρικού προβλήτα και του κρηπιδώματος της χερσαίας ζώνης του λιμένα Αδάντα.

Κατόπιν σχετικής έρευνας προς εντοπισμό του υπαιτίου πρόκλησης της ρύπανσης, διαπιστώθηκε ότι η προαναφερθείσα ρύπανση προκλήθηκε από το Θ/Γ “HANINA” σημαίας Μάλτας.

Άμεσα, ενεργοποιήθηκε τοπικό σχέδιο αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης και πραγματοποιήθηκαν συνεχείς διελεύσεις με ιδιωτική μηχανοκίνητη λέμβο στο ανωτέρω σημείο προκειμένου να καταπολεμηθεί η ρύπανση, με θετικά αποτελέσματα.

Από τη Λιμενική Αρχή Μήλου που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, ο 45χρονος αλλοδαπός κυβερνήτης του ανωτέρου Θ/Γ, ο οποίος στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος, ενώ πρόκειται να του επιβληθούν και οι σχετικές διοικητικές κυρώσεις.

Έρχονται »υπερκαταιγίδες» που θα σαρώσουν τη χώρα

Πολύ ισχυρές καταιγίδες αναμένεται να πλήξουν τη χώρα μας μετά τις 20 Σεπτεμβρίου.

Αν και είναι ακόμα νωρίς για ακριβείς προβλέψεις, όλα τα προγνωστικά στοιχεία συνηγορούν πως μια υπερκαταιγίδα θα επηρεάσει το μεγαλύτερο τμήμα της Ελλάδας.

Τα φαινόμενα θα έχουν σαν κύριο χαρακτηριστικό τους πολύ δυνατούς ανέμους, την ισχυρή βροχόπτωση καθώς και την απότομη πτώση της θερμοκρασίας.

Πιο αναλυτική πρόβλεψη, θα είναι εφικτή σε λιγες ημέρες, αλλά όπως όλα δείχνουν, ο Σεπτέμβρης θα μας αποχαιρετήσει με άστατο καιρό.

tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Οι ναύλοι πήραν την κατιούσα – Πάνω διαλύσεις και παραγγελίες

Παρά τις πιέσεις που δέχονται οι ναύλοι λόγω υπερπροσφοράς πλοίων, εν τούτοις οι πλοιοκτήτες δεν αποφασίζουν να στείλουν πλοία για διάλυση, ενώ από την άλλη πλευρά αυξάνονται και οι νέες παραγγελίες.

Το πρώτο πεντάμηνο του 2013 ρότα προς τα διαλυτήρια χάραξαν 438 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 19,6 εκατ. dwt πολύ λιγότερα από το όσα οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου του 2012 στάλθηκαν για σκραπ 567 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 25,9 εκατ. dwt..

Φέτος δηλαδή σημειώθηκε μία μείωση σε αριθμό πλοίων κατά 22,7%, ενώ σε dwt η μείωση έφθασε στα 24,33%.

Το ίδιο διάστημα, φέτος, οι νέες παραγγελίες πλοίων ανήλθαν στις 904 με συνολική μεταφορική ικανότητα 52 εκατ. dwt σημειώνοντας μία αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο κατά 54%.
Παράλληλα βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι μειώθηκε περαιτέρω ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που αποσύρθηκαν. Ειδικότερα, στο σύνολο των πλοίων που πήγαν για σκραπ ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 27 έτη, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 ήταν 29 έτη, όπως αναφέρεται σε σχετικό report του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.

Ανά κατηγορία πλοίων το πρώτο πεντάμηνο του 2013 οδηγήθηκαν στη διάλυση 161 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,06 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 27 έτη. Το ίδιο διάστημα, πέρυσι, αποσύρθηκαν 223 bulkers, 14,08 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 30 χρόνια.

Πολύ μικρότερος ήταν ο αριθμός των δεξαμενοπλοίων που αποσύρθηκαν το πρώτο πεντάμηνο του 2013. Ανήλθαν σε 46 και ήταν συνολικής μεταφορικής ικανότητας 4,35 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 23 χρόνια. Πέρυσι το ίδιο διάστημα, στα διαλυτήρια της Νοτιοανατολικής Ασίας οδηγήθηκαν 69 δεξαμενόπλοια, 6,54 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας επίσης τα 23 χρόνια.

Αντίστροφη τάση σημειώθηκε στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς φέτος το πεντάμηνο οδηγήθηκαν ελαφρώς περισσότερα πλοία για σκραπ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και ο μέσος όρος ηλικίας έπεσε κατά πέντε ολόκληρα χρόνια.

Ειδικότερα στα containers που διαλύθηκαν ανήλθαν σε 95 πλοία, 3,003 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 21 χρόνια έναντι 64 το πρώτο πεντάμηνο πέρυσι, 1,88 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 26 χρόνια.

Στα όρια των 800 μονάδων

Αν και τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς BDI εμφάνισε μία ανοδική αντίδραση, λίγο πριν πέσει κάτω από τις 800 μονάδες, θα πρέπει να σημειωθεί ότι από το τέλος Απριλίου μέχρι το τέλος Μαΐου σημείωσε μία πτώση κατά 6,02%, καθώς από τις 863 μονάδες βρέθηκε στις 811, ενώ προχθές έκλεισε στις 815 μονάδες.

Ολοι οι επί μέρους δείκτες εμφανίζονται αδύναμοι ωστόσο ξεχώρισε η σημαντική πτώση του δείκτη των πλοίων τύπου panamax η οποία ανήλθε στα 31% περίπου.

Αντιθέτως τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα capes είχαν ελαφρώς θετική πορεία, καθώς ο δείκτης BCI κατέγραψε για το συγκεκριμένο μήνα μία ελαφρά άνοδο κατά 8%.

Ωστόσο, οι ναύλοι παραμένουν στα επίπεδα των 5.400 δολ. την ημέρα που είναι ένα απογοητευτικό έσοδο για πλοία αυτού του μεγέθους.

Πάντως σε σύγκριση με το Μάιο του 2012, όλοι οι δείκτες κινούνται αρνητικά κατά 28% στα πλοία capes και panamax 22% στα supramax και 14% στα handysize.

Απαισιοδοξία

Θα πρέπει να σημειωθεί, όπως αναφέρει η αναλύτρια του οίκου, κ. Μαρία Μπερτζελέτου, ότι βραχυπρόθεσμες προσδοκίες για την ανάκαμψη των ναύλων στα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους παραμένουν απαισιόδοξες, λόγω υπερπροσφοράς πλοίων panamax και της μειωμένη παραγωγής χάλυβα από τους Κινέζους χαλυβουργούς. Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα και έφθασαν στα 72 εκατ. τόνους.

naftemporiki.gr

ΣΥΡΙΖΑ-ΔΗΜΑΡ: Όχι στην ακινητοποίηση των φέρρι Σαλαμίνας

Υπέρ της παράτασης για ένα διάστημα της εφαρμογής των διατάξεων, που οδηγούν σε ακινητοποίηση από την Δευτέρα των φέρρι της Σαλαμίνας τάσσονται ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΜ.ΑΡ με τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη να εμφανίζεται αμετακίνητος στην απόφασή του να «δέσουν» τα πλοία με δραματικές επιπτώσεις για το νησί.

Συγκεκριμένα, σε ανακοινώσεις, που εκδόθηκαν μετά από την συνάντηση της Παρασκευής οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Τζένη Βαμβακά τάχθηκαν υπέρ της χορήγησης μια τρίμηνης παράτασης ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα στους κατοίκους του νησιού.

Με το ίδιο σκεπτικό τάχθηκε υπέρ της χορήγησης παράτασης και η βουλευτής της ΔΗΜ. ΑΡ Μαρία Γιαννακάκη.

Ωστόσο, ο υπουργός στην ανακοίνωσή του εμφανίζεται αμετακίνητος στην εφαρμογή της απόφασή τους.

Αναλυτικά οι ανακοινώσεις που εκδόθηκαν είναι οι εξής:

Το ΥΝΑ

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, συναντήθηκε με Βουλευτές από όλα τα κόμματα της Α’ και Β’ Περιφέρειας Πειραιά για τις εξελίξεις στο θέμα της εκτέλεσης των δρομολογίων στις γραμμές Πέραμα – Παλούκια Σαλαμίνας και Φανερωμένη Σαλαμίνας – Πέραμα Μεγαρίδος. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο δήμαρχος Σαλαμίνας, Γιάννης Τσαβαρής.

Ο κ. Μουσουρούλης ενημέρωσε τους Βουλευτές ότι όλα τα πλοία με χωρητικότητα άνω των 300 gt είναι υποχρεωμένα (από 01.01.2012) να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων. Η υποχρέωση απορρέει από την Οδηγία 2009/20 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία με το Π.Δ. 06/2012. Η ρύθμιση αυτή εξασφαλίζει την πλήρη αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς κατά την διάρκεια του πλου, αλλά και την αποζημίωση των θιγομένων σε περίπτωση θαλάσσιας ρύπανσης.

Με την ως άνω ρύθμιση έχουν συμμορφωθεί και έχουν υποβληθεί οι σχετικές Βεβαιώσεις Ασφαλιστικής Κάλυψης από τους πλοιοκτήτες όλων των πορθμειακών γραμμών της χώρας (47 τον αριθμό) εκτός εκείνων που τα πλοία τους δραστηριοποιούνται στις γραμμές Πέραμα – Παλούκια Σαλαμίνας και Φανερωμένη Σαλαμίνας – Πέραμα Μεγαρίδος, παρόλο που:

• Έχει εκδοθεί σχετική Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία σαφώς αναφέρει ότι τα πλοία της συγκεκριμένης γραμμής εμπίπτουν στις διατάξεις της προαναφερθείσας νομοθεσίας και έχει γίνει αποδεκτή από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου.

• Έχει εκδοθεί απόφαση του Τμήματος Εκδίκασης Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας (15-03-2013) με την οποία απορρίφθηκε η αίτησή τους για αναστολή προσκόμισης της Βεβαίωσης Ασφαλιστικής Κάλυψης.

• Ο Υπουργός ανταποκρινόμενος στα σχετικά αιτήματά τους, έχει χορηγήσει μέχρι σήμερα τρεις συνολικά παρατάσεις συμμόρφωσης, ενώ λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες, λόγω των Εορτών, των Αργιών του Αγίου Πάσχα αλλά και της 1ης Μαΐου, αποφάσισε στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, να δοθεί η δυνατότητα συνέχισης εκτέλεσης των δρομολογίων των πλοίων της γραμμής, μέχρι και την Δευτέρα, 13-05-2013, την οποία όρισε ως καταληκτική ημερομηνία προσκόμισης της Βεβαίωσης Ασφαλιστικής Κάλυψης.

Εφόσον οι εν λόγω πλοιοκτήτες δεν συμμορφωθούν, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου θα ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ομαλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της συγκεκριμένης δρομολογιακής γραμμής. Το επιβατικό κοινό σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επικοινωνεί, μετά την ως άνω ημερομηνία, με τις αντίστοιχες Λιμενικές Αρχές Περάματος και Σαλαμίνος προκειμένου να ενημερώνεται έγκαιρα για τον προσφορότερο τρόπο εξυπηρέτησής του, ώστε να αποφευχθεί τυχόν ταλαιπωρία του.

Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ

Θέσεις και προτάσεις* των βουλευτών Α΄ και Β΄ Πειραιά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. Τζένης Βαμβακά, Θοδωρή Δρίτσα και Παναγιώτη Λαφαζάνη στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλης για το εκρηκτικό πρόβλημα που απειλείται να δημιουργηθεί στην πορθμειακή μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών της Σαλαμίνας.

1. Διαμαρτυρηθήκαμε προς τον κ. Υπουργό, γιατί αν και συγκάλεσε τη σημερινή σύσκεψη βουλευτών, είχε σπεύσει από χθες να ανακοινώσει δημοσίως τις αποφάσεις του. Δηλώσαμε ότι ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση και παραμείναμε στη σύσκεψη εξαντλώντας όλα τα όρια καλής πίστης και ανοχής, με την ελπίδα ότι τα «τετελεσμένα» θα επανεξεταστούν και ότι θα αναζητηθούν λύσεις ώστε η Σαλαμίνα να μην αποκοπεί συγκοινωνιακά και να μην ταλαιπωρηθούν χιλιάδες άνθρωποι.

Ζητήσαμε επίσης – όπως έκαναν και άλλοι βουλευτές – να συμμετάσχει στη σύσκεψη και ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, ο οποίος ήδη είχε προσέλθει – αν και απρόσκλητος – στο Υπουργείο. Το αίτημα μας έγινε δεκτό.

2. Δηλώσαμε πως θεωρούμε αδιανόητο να εκτελούνται ακτοπλοϊκά δρομολόγια (έστω και μικρών αποστάσεων όπως αυτή του πορθμείου Περάματος – Σαλαμίνας) χωρίς εγγυημένη ασφαλιστική κάλυψη επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση θαλασσίου ατυχήματος.

Πράγματι, το Προεδρικό Διάταγμα 6/2012 με βάση το οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η με αριθμό 2009/20ΕΚ Ευρωπαϊκή Οδηγία προβλέπει, από την έναρξη της ισχύος του, σύναψη Ασφαλιστηρίων Συμβολαίων των πλοιοκτητριών εταιρειών με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με το νόμο, οι πλοιοκτήτες όφειλαν επομένως να συνάψουν τέτοια συμβόλαια, ανεξάρτητα από την εκκρεμότητα της προσφυγής τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Επισημάναμε όμως ότι:

α. Η αοριστία του Π. Διατάγματος και της Κοινοτικής Οδηγίας θέτει σε βάσιμη αμφισβήτηση την πραγματική κατοχύρωση του δικαιώματος επιβατών και κατόχων οχημάτων για ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

β. Αποδεικνύεται τώρα πόσο καταστροφική και ιδιοτελής ήταν η απόφαση (από το 2011) της κατάργησης του Δημοσίου Κεφαλαίου ΚΑΕΟ το οποίο μάλιστα λειτουργούσε επικουρικά και ως πόρος πρόσθετης σημαντικής ενίσχυσης του ΝΑΤ. Το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ τον κατάργησαν, δήθεν για να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων όπως ζητούσαν οι ενώσεις των ακτοπλόων, κάτι που όχι μόνο δεν συνέβη αλλά αντίθετα σχεδόν αμέσως οι τιμές αυξήθηκαν !.

γ. Απαιτείται επομένως συνολική επανεξέταση του συστήματος ασφαλιστικής κάλυψης και όχι η διατήρηση αυτών των υποκριτικών και επικίνδυνων νεοφιλελεύθερων ρυθμίσεων υπέρ της «αγοράς», όταν η μόνη χρησιμότητα τους είναι η χρηματοδότηση των ασφαλιστικών εταιρειών χωρίς εγγυημένη ανταπόδοση.

3. Τέλος, με βάση τα παραπάνω προτείναμε και ζητήσαμε να «παγώσει» η εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος, με νέα απόφαση του Υπουργού να δοθεί νέα παράταση εφαρμογής του για εύλογο χρονικό διάστημα (ενδεικτικά προτείναμε 3 μήνες). Στο διάστημα αυτό να επανεξεταστεί το σύστημα κατοχύρωσης της ασφαλιστικής κάλυψης υπέρ επιβατών και οχημάτων σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Κυρίως όμως ζητήσαμε να ενημερωθούν οι πολίτες της Σαλαμίνας και να μην αιφνιδιαστούν. Είναι οι μόνοι που δεν φταίνε και όμως αυτοί θα υποστούν τις συνέπειες της αντιδικίας πλοιοκτητών και Υπουργείου. Είναι αδιανόητο να οδηγηθούν σε αφάνταστη ταλαιπωρία χιλιάδες άνθρωποι που μετακινούνται καθημερινά για λόγους εργασίας, υγείας, μόρφωσης και για πολλούς άλλους αναγκαίους λόγους που δεν επιδέχονται αναβολής.

* Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης λόγω δεσμεύσεων σε άλλη υποχρέωση δεν συμμετείχε στη σύσκεψη αλλά οι παραπάνω θέσεις και προτάσεις είναι προϊόν κοινής απόφασης.

Η ΔΗΜΑΡ

Σήμερα 10/05/13 ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε σύσκεψη που πραγματοποίησε ενημέρωσε τους βουλευτές Πειραιά όλων των κομμάτων για το πρόβλημα που δημιουργεί η άρνηση των πλοιοκτητών πλοίων της γραμμής Πέραμα-Σαλαμίνα να συμμορφωθούν με την κοινοτική οδηγία 2009/20/ΕΚ της Ευρωπαικής Ένωσης η οποία με το Π.Δ 06/2012 ενσωματώθηκε στην εθνική μας νομοθεσία.

Σύμφωνα μ’ αυτήν όλα τα πλοία με χωρητικότητα άνω των 300gt από 1/1/2012 είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη για απαιτήσεις τρίτων, η οποία αποδεικνύεται με τη βεβαίωση που καταθέτουν στην αρμόδια διεύθυνση του ΥΝΑ.

Η κοινοπραξία επιβατηγών-οχηματαγωγών Σαλαμίνος θεωρώντας ότι δεν εμπίπτουν τα πλοία τους στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ.6/2012, δεν αναταποκρίθηκαν ως σήμερα έχοντας παράλληλα εξαντλήσει όλες τις χρονικές παρατάσεις που ζήτησαν και πήραν από το ΥΝΑ προκειμένου να εναρμονιστούν.

Η ΔΗΜΑΡ θεωρεί αυτονόητη τη συμμόρφωση των συγκεκριμένων πλοιοκτητών με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία. Η πολιτεία δεν μπορεί να εκβιάζεται προκειμένου να παραβλέπει την εφαρμογή των νόμων. Από την άλλη μεριά δεν μπορεί ν’ αφήσει τους κατοίκους του νησιού χωρίς συγκοινωνία. Οφείλει συνεπώς να εξαντλήσει τα περιθώρια του διαλόγου και να ενημερώσει τους κατοίκους για το πρόβλημα. Μια μικρή παράταση που θα εξυπηρετεί το σκοπό αυτό με συζήτηση που θα οργανώσει ο δήμαρχος Σαλαμίνας κ. Ιωάννης Τζαβάρης παρουσία των εμπλεκομένων φορέων είναι συνεπώς αναγκαία.

pireas2day.gr

Πρόγραμμα ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας

Πρόγραμμα για την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με στόχο την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού η κοινή προώθηση τουριστικών προϊόντων καθώς και τα κοινά ταξιδιωτικά πακέτα σε τρίτες αγορές αναζητούν οι σύνδεσμοι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μεταξύ Ιανουαρίου 2012 και Ιανουαρίου 2013 σημειώθηκε αύξηση της τουριστικής κίνησης από την Ελλάδα προς την Τουρκία σε ποσοστό 2,21%.

Το 2012 ο αριθμός των τουριστών από την Ελλάδα προς την Τουρκία ανήλθε στους 669.823. Οι Έλληνες ταξιδεύουν στην Τουρκία για θρησκευτικούς ή πολιτιστικούς λόγους, για αγορές ή για επίσκεψη συγγενών τους. Πρώτη προτίμησή τους αποτελεί η Κωνσταντινούπολη και ακολουθούν το Κουσάντασι, η Αλικαρνασσός, ο Τεσμές, ο Μαρμαράς, η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, η Καππαδοκία και Νοτιοανατολικά της Τουρκίας η περιοχή Νεμρούτ.

Ο αριθμός των Τούρκων τουριστών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα ανέρχεται στους 552.090, εκ των οποίων οι 37.427 ταξίδεψαν ακτοπλοϊκώς από την Τουρκία προς την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών Προξενικών Αρχών το 2012 εκδόθηκαν 55.262 θεωρήσεις, ενώ το 2011 είχαν εκδοθεί 35.502 αύξηση σε ποσοστό 40%.

«Ωστόσο, οι διαδικασίες θεώρησης βίζας από την Τουρκία προς την Ελλάδα, από άποψη τουριστική δημιουργεί εμπόδια. Πολύ καλό παράδειγμα αποτελεί η άρση εξαιρέσεων που εφαρμόστηκε στον τουρισμό κρουαζιέρας» επεσήμανε ο πρόεδρος του TURSAB κ. Basaran Ulusoy κατά την πρόσφατη παρουσία στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των Μελών του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων και προσέθεσε:

«Το Αιγαίο αποτελεί για τους λαούς των δυο χωρών θάλασσα ειρήνης και ευημερίας και αυτό είναι πεποίθηση εκατομμυρίων ανθρώπων τόσο στην Τουρκία όσο και στην Ελλάδα.

Ο τουρισμός είναι αυτός που διαθέτει το κλειδί για τη διάδοση αυτής της αντίληψης. Ο τουρισμός αποτελεί διαβατήριο στην ειρήνη. Το παρελθόν δεν μπορεί κανείς μας να το αλλάξει, ωστόσο, μπορούμε να γίνουμε οι αρχιτέκτονες του μέλλοντος».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του HATTA Γιώργος Τελώνης επεσήμανε: «Έχουμε ζητήσει να υπάρξει κοινή βίζα για Ελλάδα και Τουρκία σε τουρίστες τρίτων χωρών. Το θέμα της Visa Schengen αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα, μετά μάλιστα τις εξελίξεις που είχαμε από την αυστηροποίηση των όρων θεωρήσεων, πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη θα εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα προκειμένου διευκολύνουν τους τουρίστες μας, και με αγωνία περιμένουμε καλά νέα».

Είναι ενδεικτικό ότι παρά τις προσπάθειες των ελληνικών κυβερνήσεων για «άνοιγμα» προ την της κινεζική και ιαπωνική αγορά, οι αφίξεις παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, το 2012 έφτασαν στην Ελλάδα 8.841 Ιάπωνες και 12.203 Κινέζοι, καταγράφοντας πτώση 12,7% και 23% αντίστοιχα συγκριτικά με το 2011.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΗΑΤΤΑ «ο τομέας της κρουαζιέρας το 2012 ήταν αρκετά αυξημένος. Τα ελληνικά λιμάνια επισκέφτηκαν περίπου 5,5 εκατομμύρια τουρίστες, αυξημένες κατά 5% σε σχέση με το 2010 (το οποίο θεωρούμε έτος βάσης δεδομένου ότι λόγω των γεγονότων στις χώρες της Βορ. Αφρικής και της αλλαγής δρομολογίων τα στοιχεία του 2011 δεν είναι στατιστικά συγκρίσιμα) και αναμένεται ότι το 2013 έχουμε ακόμα καλύτερα νούμερα».

marinews.gr

Πρόσκρουση σκαφών στο Πλατυγιάλι

Ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Πλατυγιαλίου, για περιστατικό πρόσκρουσης σκαφών στην περιοχή «ΔΙΟΝΙ ΚΑΤΟΧΗΣ» Αιτωλοακαρνανίας.

Σύμφωνα με δήλωση του ιδιοκτήτη του επαγγελματικού Α/Κ σκάφους «ΚΑΛΜΑ» Σ.Μ. 673, κατά την είσοδό του στον κόλπο της νήσου «ΠΕΤΑΛΑΣ» προσέκρουσε στο αγκυροβολημένο ερασιτεχνικό Α/Κ σκάφος «ΡΟΥΦΙΑΝΑ» Σ.Μ. 404, το οποίο και βυθίστηκε.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και δεν προκλήθηκε ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Πλατυγιαλίου.

hcg.gr

Ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης

Ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αφού μέσα στο επόμενο δεκαήμερο ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης αναμένεται να προχωρήσει στην υπογραφή δύο υπουργικών αποφάσεων και στην έκδοση ενός Προεδρικού Διατάγματος, προκειμένου να ενεργοποιήσει το ν. 3450 του 2006 για τις σχολές Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάστασης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ).

Ο υπουργός στοχεύει ταυτόχρονα σε «δύο ταμπλό», από τη μία να προσελκύσει πλοία στην ελληνική σημαία μέσω του e νηολογίου, και της μείωσης της γραφειοκρατίας και από την άλλη να ανοίξει το επάγγελμα του αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού σε περισσότερους νέους, στην προσπάθεια που γίνεται για την καταπολέμηση της ανεργίας στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους, που σήμερα ξεπερνά το 50%.

Γραφείο σταδιοδρομίας

Σημειώνεται ότι, παράλληλα, προωθείται η σύσταση Γραφείου Σταδιοδρομίας το οποίο θα κατευθύνει τη ναυτολόγηση των δοκίμων στα πλοία των ναυτιλιακών εταιρειών, ενώ για την εξασφάλιση της επάρκειας πλοίων για τα δύο υποχρεωτικά εκπαιδευτικά ταξίδια, που περιλαμβάνονται στην εκπαίδευση συμφωνήθηκε από κοινού (υπουργείο, εφοπλιστές και ναυτικοί) η θεσμοθέτηση υποχρέωσης σε όλα τα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, για τη ναυτολόγηση ενός τουλάχιστον σπουδαστή ανά πλοίο.

Όπως επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης: «Οι σχολές ΝΕΚΕ θα λειτουργούν υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των Ακαδημιών και των λοιπών σχολών του Εμπορικού Ναυτικού.

Οι σχολές αυτές θα ελέγχονται αυστηρά και θα εποπτεύονται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και τα προσόντα των αποφοίτων θα πιστοποιούνται με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες ενός ενιαίου συστήματος πιστοποίησης».

Ο νόμος

Σύμφωνα με το ν.3450 του 2006, στις ΝΕΚΕ κατάρτισης (οι αντίστοιχες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού) θα μπορούν να εγγραφούν, για φοίτηση, κάτοχοι απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου ή άλλου ισότιμου τίτλου ή κάτοχοι πτυχίου του ενιαίου τριετούς κύκλου σπουδών Ναυτικού και Ναυτιλιακού τομέα ή Β΄ κύκλου σπουδών TEE οι οποίοι αποδεικνύουν προηγουμένως την υγειονομική τους καταλληλότητα, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες αντίστοιχες διατάξεις για τους σπουδαστές των ΑΕΝ τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων εγγραφής σε αυτές.

Στις ΝΕΚΕ κατάρτισης, οι οποίες δεν εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα και δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα, η φοίτηση είναι τετραετής και αποτελείται από έξι εξάμηνα θεωρητικής διδασκαλίας και δύο εξάμηνα κατευθυνόμενης εκπαίδευσης επί πλοίου.

Η φοίτηση στις ΝΕΚΕ κατάρτισης καταλήγει σε χορήγηση τίτλου αποφοίτησης που δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω απόκτησης διπλώματος Πλοιάρχου ή Μηχανικού Ε.Ν. αντίστοιχα, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας.

Οι ΑΕΝ

Παράλληλα, το υπουργείο «τρέχει» ένα πρόγραμμα επενδύσεων για τη ναυτική εκπαίδευση ύψους περίπου 94 εκατ. ευρώ μέχρι το 2015. Τα κεφάλαια αυτά προέρχονται από κοινοτικά κονδύλια.

Ωστόσο, επειδή όπως επισημαίνει ο υπουργός, «κάποια στιγμή θα τελειώσουν τα κοινοτικά κονδύλια και αυτές οι σχολές πρέπει να στηρίζονται και να μπορούν να λειτουργούν στο διηνεκές και παράλληλα να αναπτύσσουν το εκπαιδευτικό τους έργο και γιατί όχι και εκτός χώρας», το υπουργείο αναζητά τρόπους να καταστούν βιώσιμες οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Πάγια θέση

Η δυνατότητα ίδρυσης σχολών ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί και πάγια θέση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης: «Δεδομένης της ανεπάρκειας των υφιστάμενων υποδομών των Ναυτικών Ακαδημιών μας να προσφέρουν περισσότερες θέσεις φοίτησης δοκίμων, η δημιουργία ιδιωτικών σχολών θα δώσει επαγγελματική διέξοδο σε αρκετούς νέους της πατρίδας μας σε μία εποχή όπου η ανεργία μαστίζει αδιακρίτως όλα τα επαγγέλματα της στεριάς».

naftemporiki.gr

Στα αζήτητα το λιμάνι της Πρέβεζας και στην Πάτρα αυτό της Ηγουμενίτσας

Στα αζήτητα ουσιαστικά στέλνει το λιμάνι της Πρέβεζας και στην Πάτρα αυτό της Ηγουμενίτσας. Το σχέδιο λιμενικής στρατηγικής που εκπόνησε το Υπουργείο Ναυτιλίας και έδωσε στη δημοσιότητα αποτελείται από 130 σελίδες στις οποίες περιγράφεται ένα μεγαλόπνοο όραμα, την ώρα που τα λιμάνια της χώρας οδεύουν προς πώληση μαζί βέβαια με την περιουσία τους.

Το ίδιο το Υπουργείο λοιπόν στο Σχέδιό του, περιγράφει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως το πιο δυναμικό της χώρας, παρόλα αυτά όμως το συγχωνεύει διοικητικά με αυτά της Κέρκυρας και της Πάτρας.

Τα τρία λιμάνια αποτελούν το «Δίκτυο Δυτικής Ελλάδας» με έδρα στην Αχαική πρωτεύουσα. Αυτό λοιπόν που είχε διαρρεύσει προ ημερών επισημοποιείται πλέον κι απομένει να δούμε αν και με ποιο τρόπο θα αντιδράσουν οι φορείς της Ηπείρου.

Κατά τα λοιπά το Υπουργείο περιγράφει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως ένα από τα πιο σημαντικά της χώρας. Το χαρακτηρίζει ως «Λιμένας διεθνούς ενδιαφέροντος» και το εντάσσει στο κεντρικό δίκτυο λιμένων της χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «ο λιμένας Ηγουμενίτσας καθίσταται Πύλη Σύνδεσης όχι μόνο της Ελλάδας με τη λοιπή Ευρώπη, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης με τα Βαλκάνια, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μέση Ανατολή, μέσω της ανάπτυξης συνδυασμένης μεταφοράς, άμεσα θαλάσσιας -οδικής και μακροπρόθεσμα (μέσω της σιδηροδρομικής Εγνατίας), ενσωματώνοντας το σιδηρόδρομο. Θα δημιουργηθούν, παράλληλα, οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και άλλων συστημάτων συνδυασμένων χερσαίων-θαλάσσιων μεταφορών διεθνούς εμβέλειας, όπως αυτών, μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης στη Βόρεια Ελλάδα (ως κέντρο θαλάσσιας εξυπηρέτησης της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, αλλά και της ΠΓΔΜ και της Σερβίας), του λιμένα Βόλου στην Κεντρική (με πιθανή θαλάσσια σύνδεση με τη Μέση Ανατολή μακροπρόθεσμα), του λιμένα Πάτρας (όπου με κατάλληλη οργάνωση (θαλάσσια μεταφορά σιδηροδρομικών συρμών), η σιδηροδρομική μεταφορά θα έχει τη δυνατότητα να υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την οδική, ως προς τη σύνδεση της Νότιας Ελλάδας με την Ευρώπη)».

Ενδεχομένως η περιγραφή αυτή να γίνεται ώστε να επιτευχθεί καλύτερη τιμή στην πώληση που έρχεται τους επόμενους μήνες….

Αντιθέτως λίγες είναι οι αναφορές στο λιμάνι της Πρέβεζας το οποίο χαρακτηρίζεται ως εθνικής σημασίας. Το κατατάσσει δε στην κατηγορία εκείνων με έργα μικρής προτεραιότητας κατά τα επόμενα χρόνια.

Στο σχέδιο γίνεται μία και μοναδική αναφορά στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Η μη λειτουργία τους αποδίδεται σε εκκρεμότητες ως προς τη μεταβίβαση της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους από τα κρατικά Λιμενικά Ταμεία, όμως δεν αναφέρεται ούτε μία λέξη για το τι μέλλει γενέσθαι.

epiruspost.gr

Τρία νέα σύγχρονα βιβλία από τις εκδόσεις του Ιδρύματος Ευγενίδη

Από το εκδοτικό τμήμα του Ιδρύματος Ευγενίδου κυκλοφόρησαν τρία νέα διδακτικά εγχειρίδια, τα οποία προστίθενται στη σειρά «Βιβλιοθήκη του Ναυτικού», που συμπλήρωσε 46 χρόνια προσφοράς στη ναυτική εκπαίδευση.
Τα νέα διδακτικά εγχειρίδια είναι, Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα – Τήρηση Φυλακής/ARPA, Φυσική Επιστήμη και στην Επιστήμη των Μαθηματικών.
Περιληπτικά αναφέρουμε:
– Το εγχειρίδιο υπό τον τίτλο «ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ AΠΟΦΥΓΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ–ΤΗΡΗΣΗ ΦΥΛΑΚΗΣ/ARPA», έχει σαν σκοπό να προσφέρει ειδικές γνώσεις στους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Πλοιάρχων, στα μαθήματα «Διεθνείς Κανονισμοί Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα» και «Τήρηση Φυλακής-ARPA». Το βιβλίο μπορεί να χρησιμεύσει και ως βοήθημα στην επαγγελματική σταδιοδρομία των Πλοιάρχων, των Αξιωματικών Φυλακής Γέφυρας και εν γένει όλης της ομάδας γέφυρας. Συγγραφέας του βιβλίου είναι ο Αντιναύαρχος Π.Ν. (ε.α.) κ. Ιωάννης Λιούλης.
– Το εγχειρίδιο υπό τον τίτλο «ΦΥΣΙΚΗ» απευθύνεται σε όλους τους πρωτοετείς και δευτεροετείς σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και ως βοήθημα στην επαγγελματική σταδιοδρομία των Πλοιάρχων και Μηχανικών. έχει σαν σκοπό την κατανόηση στις στοιχειώδεις έννοιες της Φυσικής. Συγγραφείς του βιβλίου είναι οι κ.κ.: Αντώνιος Βρούλος, Φυσικός, και Στέφανος Καρναβάς, Μαθηματικός, Επίκ. Καθηγητής, Αν. Δ/ντής στην ΑΕΝ Οινουσσών.
– Το εγχειρίδιο υπό τον τίτλο «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» αποτελεί διδακτικό εγχειρίδιο για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.έχει σαν σκοπό να προσφέρει γνώσεις στις μαθηματικές έννοιες. Συγγραφείς του βιβλίου αυτού είναι οι κ.κ.: Μάρκος Κούτρας, Μαθηματικός/Στατιστικός-Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Κωνσταντίνος Λάττας, Μαθηματικός-Καθηγητής Δ.Ε., και Σωτήριος Μπερσίμης, Στατιστικός-Λέκτορας Πανεπιστημίου Πειραιώς.

e-Nautila.gr

Παγκόσμια πρωτιά στη ναυτιλία, χωρίς Υπουργείο!

Του Θάνου Λαμπρόπουλου

Παγκόσμιοι πρωταθλητές για μια ακόμη χρονιά (το 2010, η έκθεση γίνεται κάθε δύο χρόνια), αναδείχθηκαν οι Έλληνες καραβοκυραίοι,οι οποίοι δραστηριοποιούνται στις μεταφορές ανά τους Ωκεανούς του πλανήτη, με έναν στόλο εμπορικών πλοίων που ο αριθμός τους, σύμφωνα με την Ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), έφτασε αισίως τα 3.185 “βαπόρια”, όλων των τύπων, με αποτέλεσμα παρά την “μαύρη” οικονομική περίοδο που περνάει η χώρα, η Ελλάδα να βρίσκεται και πάλι στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας.
Έχοντας τα γραφεία τους είτε στον Πειραιά, είτε στο Λονδίνο αλλά και σε άλλες πόλεις του πλανήτη, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, με τα 3.185 πλοία τους και τα οποία ξεπερνούν σε τονάζ τους 202,19 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύουν το 14,33% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ την ίδια στιγμή η ελληνική σημαία που δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική, κατέχει την 5η θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή κατάταξη, αφού στα περισσότερα ελληνόκτητα εμπορικά πλοία βρίσκεται υψωμένη μια ξένη και πιο ελκυστική σημαία από την γαλανόλευκη.
Έτσι σύμφωνα με την Ετήσια έκθεση της ΕΕΕ, τα ελληνόκτητα εμπορικά βαπόρια, στα οποία σημειωτέον είναι “μπαρκαρισμένοι” και Έλληνες ναυτικοί (κυρίως αξιωματικοί) και τα οποία φέρουν κάποια ευρωπαϊκή σημαία, αποτελούν το 41,49% σε χωρητικότητα της κοινοτικής ναυτιλίας, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 22,54% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων σε dwt και το 16,80% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων μεταφοράς φορτίων χύδην.
Όπως τονίζεται στην “εφοπλιστική” έκθεση, το επίτευγμα αυτό είναι αξιοσημείωτο σε ένα έτος αβεβαιότητας για την παγκόσμια ναυτιλία, όπου το παγκόσμιο εμπόριο συρρικνώθηκε κατά 4,50% αγγίζοντας επίπεδα χαμηλότερα από αυτά του 2007, ενώ τους ναύλους κράτησε χαμηλά ο συνδυασμός μειωμένης ζήτησης φορτίων κατά 350.000.000 τόνους και η πλεονάζουσα χωρητικότητα νεότευκτων πλοίων.
Στο τέλος του Δεκέμβρη του 2010, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕΕ και παρότι η Ελλάδα “βούλιαζε” στα χρέη, ανήλθαν σε 490 “κομμάτια” (άνω των 1000 κόρων) και συνολικής χωρητικότητας 49,15 εκατ. dwt, ενώ από αυτά τα 128 είναι δεξαμενόπλοια και αντιπροσωπεύουν το 20,05% της παγκόσμιας ναυπηγούμενης χωρητικότητας, 96 δ/ξ αργού πετρελαίου, δηλαδή, 22,64% του παγκόσμιου dwt, 25 chemical ήτοι 13% του παγκόσμιου dwt, 7 product tankers ήτοι 7,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας, 296 φορτηγά χύδην φορτίου αντιπροσωπεύοντας το 12,10% της παραγγελθείσας παγκόσμιας χωρητικότητας στην κατηγορία αυτή.
Επίσης τον ίδιο χρόνο το συνολικό κεφάλαιο σε παραγγελίες ελληνόκτητων πλοίων από τους Έλληνες “καραβοκυραίους”, κυρίως στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής, ισοδυναμεί με το 10% των συνολικών παραγγελιών τους. Οι δε παραγγελίες αυτές τοποθετούν τους Έλληνες στην πρώτη θέση διεθνώς με μερίδιο 8,70% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων προς διάλυση με 158 πλοία που αντιστοιχούν σε 12,6% των παγκόσμιων διαλύσεων.
Όπως δε αναφέρεται στην Ετήσια έκθεση της ΕΕΕ τον Δεκέμβρη του 2010 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα ανήλθε σε 15.418 εκατομμύρια ευρώ, συγκρινόμενο με 13.552 εκατ, ευρώ το 2009, δηλ. σημείωσε αύξηση 13,77%, ανερχόμενο έτσι σε 6,72% του εγχώριου προϊόντος καλύπτοντας το 35,28% του εμπορικού ελλείμματος. Σύμφωνα δε με την Τράπεζα Ελλάδος, οι εισπράξεις από τη ναυτιλία (6,72%), ήταν ιδιαίτερα υψηλές συγκρινόμενες με των άλλων κρατών μελών της ΕΕ, όπου δεν υπερέβησαν το 1%, ενώ επιπροσθέτως το 2010 οι εισπράξεις από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα υπερέβησαν τις αντίστοιχες του τουρισμού (9.614 εκατ. ευρώ) και ήλθαν δεύτερες μετά τις εξαγωγές (17.081 εκατ. ευρώ) στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών.
Τέλος όπως επισημαίνεται στα επίσημα στοιχεία της ΕΕΕ στην δεκαετία 2000-2010 η ναυτιλία της Ελλάδας συνεισέφερε 140.000.000.000 δις ευρώ σε εισπράξεις από ξένο συνάλλαγμα, ποσό που αντιστοιχεί στο ήμισυ του συνολικού δημόσιου χρέους της χώρας το 2009 που ισοδυναμούσε με 280.000.000.000 δις ευρώ, ήτοι 3,5 φορές των εισπράξεων της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την περίοδο 2000-2013 που ανέρχονται σε 46.000.000.000 δις ευρώ (26 δις από το Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, και 20 δις από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς).

ΠΗΓΗ