Ένταση στο Σύνταγμα από εργαζομένους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Ένταση επικρατεί αυτή την ώρα έξω από το υπουργείο Ανάπτυξης στην οδό Νίκης στο Σύνταγμα, στη συγκέντρωση των εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Οι εργαζόμενοι συγκρούστηκαν λίγο μετά τις 10:30 με δυνάμεις των ΜΑΤ όταν προσπάθησαν να τους απομακρύνουν από το οδόστρωμα προκειμένου να μην διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων.

Μάλιστα, ορισμένοι από τους διαδηλωτές πέταξαν στους άνδρες των ΜΑΤ μπουκάλια με νερό και νεράντζια.

Αντιπροσωπεία των εργαζομένων αναμένεται να έχει συνάντηση σε λίγη ώρα συνάντηση με τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη.

Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις για την επαναλειτουργία του ναυπηγείου και την αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους.

protothema.gr

Διαβάστε ακόμα

Στην… φουρτούνα της οικονομικής κρίσης και της «βουτιάς» των ναυλαγορών, τρεις ισχυροί της ναυτιλίας αναδεικνύονται σε καλούς «καπετάνιους», οι οποίοι κατάφεραν να… γράψουν το turn around story για τις ναυτιλιακές τους εταιρίες.

Την ώρα που οι τιμές των ναύλων έχουν υποχωρήσει ακόμη και 40% και πολλές εισηγμένες στην Wall Street προσπαθούν να επιβιώσουν, ενώ ορισμένες έχουν καταθέσει αίτηση προσφυγής στο Chapter 11 του αμερικανικού Πτωχευτικού Κώδικα (π. χ. Excel Maritime του Γαβριήλ Παναγιωτίδη), η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη και η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα κατάφεραν να αφήσουν πίσω τους την ζημιογόνο «ρότα» και να καταγράψουν κέρδη στο ενεργητικό τους. Case study αποτελεί και η TEN του Νίκου Τσάκου, η οποία μέσα σε έναν μόλις χρόνο «έκλεισε» την ψαλίδα των ζημιών κατά 4,2 εκατ. δολ.

Μέσω της οικονομικής εξυγίανσης των εταιριών και του «λίφτινγκ» του στόλου τους, επενδύοντας σε μικρότερης ηλικίας πλοία ή κάνοντας στροφή σε νέους- με σημαντικές προοπτικές- κλάδους (π.χ. TEN προς τα LNG), έχουν καταφέρει να βγουν στον «αφρό». «Σύμμαχός» τους και τα ναυλοσύμφωνα που έχουν κλείσει για τα πλοία τους, τα οποία φροντίζουν να είναι μεγαλύτερης διάρκειας ώστε να αντισταθμίζουν και τα μειωμένα έσοδα λόγω της πτώσης των τιμών των ναύλων. Οι προκλήσεις παραμένουν μεγάλες και όπως λένε χαρακτηριστικά και οι τρεις παραπάνω εφοπλιστές, «προχωράμε με μεθοδικές και προσεκτικές κινήσεις», καθώς το οικονομικό «τοπίο» παραμένει ρευστό.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΙΣΤΙΟΛΗΣ: Η επιστροφή στα κέρδη φέρνει νέες επενδύσεις

Το «παιδί- θαύμα» της ελληνικής ποντοπόρου, όπως έχει χαρακτηριστεί ο Ευάγγελος Πιστιόλης, έκανε… το θαύμα του και η Top Ships μετά από αρκετές ζημιογόνες χρήσεις, επέστρεψε στην κερδοφορία.

Παρά το γεγονός ότι η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά παρουσιάζει χαμηλή κεφαλαιοποίηση, κατάφερε από την «φουρτούνα» ζημίας $2,1 εκατ. (το πρώτο εξάμηνο του 2012) να περάσει σε πιο… ήρεμες θάλασσες κερδών, της τάξεως των $4,5 εκατ. φέτος. Η μεγάλη «ανατροπή» ήταν αποτέλεσμα, όπως δηλώνει ο Έλληνας εφοπλιστής στην Tradewinds, της μακροπρόθεσμης στρατηγικής εξυγίανσης της ναυτιλιακής, η οποία εφαρμόζεται πριν από το 2008 ακόμη, όταν η Top Ships πούλησε 20 πλοία σε υψηλές τιμές της αγοράς και εν συνεχεία ναύλωσε τα υπόλοιπα- συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που ακόμη διαθέτει- με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.

Δύο κινήσεις που απέφεραν σημαντικά έσοδα. Καρπούς απέδωσε όμως και η εσωτερική αναδιάρθρωση του ομίλου, η οποία συνέβαλε στο να μειωθούν τα έξοδα διοίκησης από τα $4,7 εκατ. πέρυσι στο $1 εκατ. φέτος, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως η Top Ships, μέσα στην τελευταία πενταετία κορύφωσης της κρίσης, δεν προχώρησε ούτε σε άντληση κεφαλαίων, ούτε σε αναδιαρθρώσεις δανείων. Συνεχίζει και πληρώνει τις τραπεζικές της υποχρεώσεις, όπως γινόταν και πριν από την κατάρρευση της Lehman. Όσο για το ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της; Σύμφωνα με τον Ευάγγελο Πιστιόλη, εξετάζεται η πώληση ορισμένων πλοίων και η απόκτηση νεότερων, είτε second-hand ή οικολογικής τεχνολογίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΤΑΣ: «Μπουνάτσα» μετά την… φουρτούνα $116,5 εκ.

Μία ακόμη περίπτωση ελληνικής ναυτιλιακής που πέτυχε το turn around story από τις ζημίες των 116,5 εκατ. δολ. του τέταρτου τριμήνου του 2012 σε κέρδη ύψους 13,4 εκατ. δολ. και 19,5 εκατ. δολ. το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2013 αντίστοιχα, είναι εκείνη της Danaos Corp. του Γιάννη Κούστα. Αν και ο «δόκτωρ της ναυτιλίας», το τελευταίο διάστημα έχει να αντιμετωπίσει στην προσωπική του ζωή δυσκολίες «βουνό», λόγω της έντονης σύγκρουσής του με την Σοφία Κούστα, η «ρότα» που έχει χαράξει για την ναυτιλιακή του, είναι θετική.

Αν και η Danaos Corp δραστηριοποιείται σε μια αγορά, όπως εκείνη των εμπορευματοκιβωτίων, που δεν έμεινε ακλυδώνιστη από την κρίση και οι προκλήσεις παραμένουν μεγάλες, ωστόσο τα νέα πλοία που πρόσθεσε στον στόλο της (ελέγχει συνολικά 61 co-ntainerships), συνέβαλαν στο να «γυρίσει» σε θετικό έδαφος.

Η πτώση των ναύλων μείωσε τα προσαρμοσμένα κέρδη της (στα 11,7 εκατ. δολ.), αλλά σημαντικό είναι πως τα πλοία παραμένουν ναυλωμένα για μικρή περίοδο και για τους υπόλοιπους 12 μήνες είναι επιβεβαιωμένη η δραστηριοποίηση του 97% του στόλου, αφού μόλις δύο πλοία είναι δεμένα τώρα, από εφτά που ήταν στην αρχή της χρονιάς. Η Danaos ανήκει στις εταιρίες εκείνες που ανανεώνουν τον στόλο τους και κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου έχει πουλήσει 5 από τα παλαιότερα πλοία της, έναντι 32,8 εκατ. δολ. Από αυτά έχουν επενδυθεί τα 17,9 εκ. για την αγορά δύο νέων, τα οποία έχουν ήδη εξασφαλίσει ναυλοσύμφωνα ενός έ-τους.

ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΚΟΣ:  Μέσα σε 1 έτος μείωσε τις ζημίες κατά $4,2 εκατ.

Μπορεί η Tsakos Energy Navigation (TEN) να μην κατόρθωσε να ξεπεράσει την «κόκκινη γραμμή» των ζημιών, όμως, οι ναυτιλιακοί αναλυτές την θεωρούν επίσης μια ακόμη «case study» της Wall Street, καθώς έχει κλείσει κατά πολύ την «ψαλίδα» μέσα σε χρονικό διάστημα ενός έτους.

Είναι χαρακτηριστικό πως οι ζημίες ύψους 5,7 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2012, έχουν συρρικνωθεί στα 1,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο φετινό τρίμηνο (μείωση κατά 4,2 εκ.), ενώ τα έσοδα της ναυτιλιακής που εδρεύει στην Αθήνα, αυξήθηκαν στα 108,1 εκατ. δολ. από 99 εκατ. δολ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Ο επικεφαλής της εισηγμένης στο αμερικανικό ταμπλό εταιρίας, Νίκος Τσάκος, πιστεύει πως τα χειρότερα έχουν μείνει πίσω και πως οι τιμές στις αγορές των δεξαμενόπλοιων θα επιστρέψουν σε κερδοφόρο πορεία σύντομα. Ο ίδιος ποντάρει στον σύγχρονο στόλο του, στις ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει «χτίσει» με μεγάλους πελάτες, αλλά και στην στροφή που κάνει τον τελευταίο καιρό προς τον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, ο οποίος παρουσιάζει αυξημένες προοπτικές, καθώς ο μέσος ημερήσιος ναύλος ανέρχεται στα 150.000 δολ. περίπου. Τις τελευταίες μέρες μάλιστα, όλα τα «βλέμματα» της αγοράς είναι στραμμένα προς την TEN, καθώς οι πληροφορίες τον θέλουν να συνάπτει μεγάλο deal ναύλωσης του υπό κατασκευή στα κορεάτικα ναυπηγεία της Hyundai LNG πλοίου του.

dealnews.gr

Διαβάστε ακόμα

Την πλήρη αντίθεση και διαμαρτυρία της για την υπογραφή υπουργικών αποφάσεων, που ανατρέπουν πλήρως τις συνθέσεις των πληρωμάτων σε έξι πλοία που δραστηριοποιούνται στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, εκφράζει με επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).

Η διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει, ότι με τις αποφάσεις αυτές εν μια νυκτί δεκάδες ναυτεργάτες θα οδηγηθούν στην απόλυση και στην ανεργία, ενώ θίγονται άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας των εν λόγω πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων.

Η ΠΝΟ καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να επανεξετάσει τις αποφάσεις αυτές και σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό οποιασδήποτε σκοπιμότητας.

Σύμφωνα με το νόμο 4150/2013 που ψηφίστηκε επί υπουργίας Κωστή Μουσουρούλη, η παράγραφος 3 στο άρθρο 87 του κώδικα δημοσίου ναυτικού δικαίου αναφέρει ότι κατ’ εξαίρεση και με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται η οργανική σύνθεση του προσωπικού, επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου μεταξύ ελληνικών λιμένων και λιμένων της αλλοδαπής.

Σύμφωνα με το νόμο η οργανική σύνθεση του πλοίου διαμορφώνεται με βάση τον απαιτούμενο αριθμό ναυτικών για το χειρισμό και τη στελέχωση των σωστικών μέσων του, όπως αυτός καθορίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.

Τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, σε ανακοίνωσή τους, έχουν καταγγείλει ότι με την εφαρμογή των αποφάσεων αυτών, οι εταιρείες αναμένεται να προχωρήσουν σε 214 απολύσεις ναυτεργατών σε σύνολο 500, που εργάζονται στα 6 πλοία, διευρύνοντας τη “μαύρη” ανασφάλιστη εργασία και τις οικονομικές συνέπειες για το ΝΑΤ.

Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στις γραμμές διεθνών πλόων από την Πάτρα, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις μπορεί να μειώνουν κάποιες από τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, 20 με 30% περίπου, ωστόσο, ανέφεραν, αυτή τη στιγμή σε κανένα πλοίο που δραστηριοποιείτο στην Αδριατική δεν έχει μειωθεί η σύνθεσή του πληρώματός του.

defencenet.gr

Διαβάστε ακόμα

Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Αγίου Νικολάου, ότι ιστιοφόρο σκάφος είχε προσαράξει έξωθεν λιμενίσκου Σισίου.

Άμεσα ενημερώθηκε ναυαγοσωστικό της οικείας Λιμενικής Αρχής, το οποίο κατέπλευσε στο λιμενίσκο Σισίου για παροχή συνδρομής στο εν λόγω σκάφος, και προσωπικό μετέβη εντοπίζοντας στην ανωτέρω περιοχή το Ι/Φ σκάφος «CETI» σημαίας Ελβετίας, ημιβυθισμένο με κλίση σε απόσταση τριάντα (30) μέτρων από την ακτή.

Προς βοήθεια προσέτρεξε το Ε/Ρ-Α/Κ σκάφος «ΚΟΡΑΛΙ» Τ.Α.Ν. 215, το οποίο μετέφερε δύο εκ των επιβαινόντων στην ακτή, ενώ οι άλλοι δύο είχαν ήδη κολυμπήσει μέχρι την ακτή. Όλοι τους είναι καλά στην υγεία.

Από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε ρύπανση, ενώ από ιδιωτική εταιρεία τοποθετήθηκε γύρω από το σκάφος αντιρρυπαντικός εξοπλισμός. Η ανέλκυση του «CETI» με μέριμνα του ιδιοκτήτη και η απομάκρυνση του με πλωτό γερανό προς το λιμάνι του Ηρακλείου θα πραγματοποιηθεί πρωινές ώρες αύριο.

Διενεργείται προανάκριση από το Λιμεναρχείο Αγίου Νικολάου.

Διαβάστε ακόμα

Στους νησιώτες και στους επιβάτες μετακυλύει η κυβέρνηση το κόστος για την εξασφάλιση τακτικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

Αυτό καταγγέλλει η ένωση ναυτών (ΠΕΝΕΝ) με αφορμή το σχέδιο διαβούλευσης, που έχει παρουσιάσει το ΥΝΑ για τον «ανασχεδιασμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», το οποίο, όπως έχει γράψει αναλυτικά το Pireas2day.gr θέτει προς διάλογο:

• Προϋποθέσεις συμμετοχής της τοπικής Αυτοδιοίκησης στις επιδοτούμενες συνδέσεις με σκοπό την κάλυψη του κόστους για την αύξηση της συχνότητας αυτών.

«Απ’ όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση και το ΥΝΑ παραπέμπει την εξυπηρέτηση και την συχνότητα των δρομολογίων των νησιών των άγονων γραμμών στην συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Δηλαδή στην ουσία οι νησιώτες και οι χρήστες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης καλούνται να καλύψουν τις δαπάνες όχι μόνο με τα πανάκριβα εισιτήρια που ήδη επιβαρύνονται αλλά να χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι το εφοπλιστικό κεφάλαιο εάν θέλουν να έχουν συχνή και τακτική συγκοινωνιακή κάλυψη των αναγκών των νησιών τους», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ έχει ως εξής:

Από τις αρχές του Απρίλη του 2013 ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση τον λεγόμενο «ανασχεδιασμό δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» ο οποίος στην συνέχεια θα πάρει την μορφή σχεδίου νόμου για να κατατεθεί στην Βουλή.

Το ενδιαφέρον της πολιτείας και του ΥΝΑ για την εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιών της χώρας μας είναι υποκριτικό και δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια και στην πραγματικότητα είναι υποκριτικό γιατί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών διέπεται από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης 3577/92 για την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών μελών (απελευθέρωση καμποτάζ).

Με τον νόμο 2932/2001 ρυθμίστηκε το θεσμικό πλαίσιο με την λειτουργία της ελληνικής ακτοπλοΐας ενώ με τον νόμο 4150/2013 ο Υπουργός Ν.Α μερίμνησε κατ’ εντολή των εφοπλιστών να τους παραχωρήσει και άλλα προνόμια στο όνομα της ανταγωνιστικότητας, όπως ουσιαστική κατάργηση της 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των πλοίων, μείωση των οργανικών συνθέσεων τους χειμερινούς μήνες, τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων κ.α.

Με βάση λοιπόν το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει ο κάθε Πλοιοκτήτης επιλέγει να δρομολογήσει το πλοίο του στην γραμμή που επιθυμεί με αποτέλεσμα η λεγόμενη «μάχη της Ακτοπλοΐας» γίνεται με τις Ακτοπλοϊκές γραμμές φιλέτο.

Η λεγόμενη δημόσια διαβούλευση ουσιαστικά αφορά τις άγονες γραμμές και η αντιλαϊκή τρικομματική κυβέρνηση μέσω του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ρίχνει το μπαλάκι για την κάλυψη του κόστους της επιδότησης στην τοπική αυτοδιοίκηση λέγοντάς τους ξεκάθαρα ότι για να υπάρχει ακτοπλοϊκή συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών τους θα πρέπει να συμμετέχουν οικονομικά στην επιδότηση.

Στο σχέδιο για τον ανασχεδιασμό του δικτύου Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θέτει ορισμένα βασικά κριτήρια τα οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον ανασχεδιασμό του αναφέροντας ενδεικτικά:

– Η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων.

– Οι προϋποθέσεις συμμετοχής της τοπικής Αυτοδιοίκησης στις επιδοτούμενες συνδέσεις με σκοπό την κάλυψη του κόστους για την αύξηση της συχνότητας αυτών.

– Οι επενδύσεις βελτίωσης λιμενικών υποδομών.

Απ’ όλα τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση και το ΥΝΑ παραπέμπει την εξυπηρέτηση και την συχνότητα των δρομολογίων των νησιών των άγονων γραμμών στην συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δηλαδή στην ουσία οι νησιώτες και οι χρήστες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης καλούνται να καλύψουν τις δαπάνες όχι μόνο με τα πανάκριβα εισιτήρια που ήδη επιβαρύνονται αλλά να χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι το εφοπλιστικό κεφάλαιο εάν θέλουν να έχουν συχνή και τακτική συγκοινωνιακή κάλυψη των αναγκών των νησιών τους.

Αναφορικά με τις λιμενικές υποδομές εκφράζονται για πολλοστή φορά ευχολόγια χωρίς να προβλέπεται καμιά ουσιαστική επένδυση για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών που είναι αναγκαίες για την ασφάλεια των πλοίων αλλά και για την ανάπτυξη όλων των νησιών και ιδιαίτερα των μικρών.

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Νέος πρόεδρος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΕΝ (ΠΟΥΕΝ) εξελέγη ο κ. Δημήτρης Γκερλές.

Η ανασυγκρότηση του ΔΣ της Ομοσπονδίας έγινε με ομόφωνη απόφαση μετά από την παραίτηση του μέχρι τώρα προέδρου Θεμιστοκλή Δασκαλάκη λόγω συνταξιοδότησης.

Ο κ. Γκερλές έμπειρος συνδικαλιστής, έχει διατελέσει στο παρελθόν πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΕΝ ενώ έχει υπηρετήσει επί χρόνια και την Αυτοδιοίκηση από την θέση του αντιδήμαρχου και του δημοτικού συμβούλου Πειραιά.

Ετσι το ΔΣ της ΠΟΥΕΝ διαμορφώνεται πλέον ως εξής:

Πρόεδρος : Δημήτρης Γκερλές
Αντιπρόεδρος : Βασίλης Παπαδημητρίου
Γενικός Γραμματέας : Στέργιος Γκιουλάκης
Ταμίας : Ευτυχία Καραμπελιά
Μέλη Δ.Σ. : Λαμπρίδης Χρήστος
Πεντότη Ζωή
Δαούσης Γιώργος
Σκολαρίκος Χρήστος
Μπέκας Κυριάκος
Γεωργαρίου Ευγενία
Μιχαλολιάκος Στέλιος

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Η Λιμενική Αρχή Μενιδίου, ενημερώθηκε, απογευματινές ώρες εχθές, για την ύπαρξη άνδρα, χωρίς τις αισθήσεις του, στη θαλάσσια περιοχή εμπορικού λιμένα Μενιδίου Αιτωλοακαρνανίας.

Άμεσα στο σημείο μετέβη προσωπικό Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. διαπιστώνοντας ότι επρόκειτο για 57χρονο, ο οποίος αφού μεταφέρθηκε στην ακτή με τη βοήθεια των στελεχών της Λιμενικής Αρχής και προσωπικού του ΕΚΑΒ, μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα στο Γ.Ν. Νοσοκομείο Άρτας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Η σορός πρόκειται να μεταφερθεί στο Εργαστήριο Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για τη διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Μενιδίου.

hcg.gr

Διαβάστε ακόμα

Ένα σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει χρόνια την ελληνική ναυτιλία, είναι η έλλειψη αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής. Η κατάσταση επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου, τις αθρόες παραλαβές νέων πλοίων από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, τη μη σωστή λειτουργία των ακαδημιών ναυτικής εκπαίδευσης και τον ανεπαρκή αριθμό εισακτέων στις σχολές.

Κι όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νέοι, «κοιτούν» προς την θάλασσα, λόγω της κρίσης.Οι δε ναυτιλιακές εταιρείες, απορροφούν μόλις το 25% των σπουδαστών, γεγονός που βέβαια λειτουργεί αποτρεπτικά.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Παραπολιτικά», η κυβέρνηση θέλει να επιτρέψει το συντομότερο δυνατόν, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, την ενεργοποίηση παλαιότερων νόμων που αφορούν στην ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης.
Την ίδια ώρα θα συγχωνεύσει ΑΕΝ λόγω υψηλού λειτουργικού κόστους.

Όπως σημειώνει ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, Μιχάλης Λάμπρου στα Παραπολιτικά, «εύχομαι ειλικρινά αργά ή γρήγορα να πραγματοποιηθούν και οι 22 προτάσεις που περιέχονται στις αναφορές του υπουργού για αναβάθμιση και βελτίωση των σχολών ναυτικής εκπαίδευσης και επιτέλους την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών, υπό την εποπτεία φυσικά των αρμόδιων υπουργείων».

Και ο Μ. Λάμπρου συνεχίζει με μία πρόταση: Κατά την άποψή μου το καλύτερο που έπρεπε να έχουμε κάνει από καιρό για τη ναυτική εκπαίδευση, είναι να μιμηθούμε το παράδειγμα που μας έδωσαν οι Φιλιππίνες σε αυτόν τον τομέα, με την άριστη οργάνωσή τους και γιατί όχι σε έναν βαθμό και το παράδειγμα της Κίνας και της Τουρκίας.

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα