Πτώση της θερμοκρασίας και ισχυροί άνεμοι

Σύμφωνα με την ΕΜΥ γενικά αίθριος θα είναι ο καιρός σήμερα, με μικρή πτώση της θερμοκρασίας στα ανατολικά και βόρεια. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα στα δυτικά τις πρωινές ώρες. Άνεμοι από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 μποφόρ τοπικά στο Αιγαίο 7 μποφόρ.

Αναλυτικότερα ο καιρός:


Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: βορειοανατολικοί 4 με 5, στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 10 έως 22 βαθμούς κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη ως προς την ελάχιστη.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: γενικά αίθριος. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 14 έως 26 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο κατά τόπους 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη κυρίως ως προς την ελάχιστη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 στα ανατολικά και νότια τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 10 έως 24 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: γενικά αιθριος. τοπικές νεφώσεις στη βόρεια Κρήτη.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 16 έως 22 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 16 έως 24 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική

Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 6 στα ανατολικά τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 14 έως 23 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: γενικά αιθριος. τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: μεταβλητοί και βαθμιαία νοτιοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 11 ως 23 βαθμούς κελσίου.

«Χωρίς πλοηγό» μπαίνουν πλοία στον Πειραιά

«Πράσινο φως» έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να μπαίνουν την Τρίτη χωρίς πλοηγό πλοία στο λιμάνι του Πειραιά!.

Μέχρι τις 10 το πρωί είχε μπει χωρίς πλοηγό ένα κρουαζιερόπλοιο και αναμένονται ακόμα ένα ή δύο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια στη ναυσιπλοία.

«Σήμερα μπαίνουν στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά χωρίς πλοηγό τα κρουαζιερόπλοια και αυτό εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια στη ναυσιπλοία, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και την προστασία του περιβάλλοντος για περιστατικά ρυπάνσεων», υπογραμμίζει στο Pireas2day.gr ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοηγών Αγγελος Βασιλάκος.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η εντολη δόθηκε από το υπουργείο με σήμα στις 5 το πρωί της Τρίτης με την επίκληση «λόγων ανωτέρας βίας», εννοώντας την προγραμματισμένη απεργιακή κινητοποίηση των πλοηγών και των άλλων υπαλλήλων του υπηρεσιών του υπουργείου στο πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ.

«Από την πλευρά μας έχουμε ορίσει προσωπικό ασφαλείας και μάλιστα πολυάριθμο για την αντιμετώπιση πραγματικών λογων ανωτέρας βίας», τονίζει ο κ. Βασιλάκος ενώ ήδη νομικοί επισημαίνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί «ανωτέρα βία» η απεργία.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοηγών καταγγέλλει ότι αυτό γίνεται για πρώτη φορά ενώ καταγγελία έκανε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΥΕΝ Δημήτρης Γκερλές.

«Τα θέματα που άπτονται της ασφάλειας της ναυσιπλοίας λύνονται με σοβαρότητα και διάλογο και όχι με πρόχειρες αποφάσεις δίκην αστυνομικών μέτρων», λέει ο κ. Γκερλές.

pireas2day.gr

Το πόρισμα που οδήγησε στη σύλληψη του Βίκτωρα Ρέστη

Προθεσμία για να απολογηθεί την ερχόμενη Παρασκευή ζήτησε και έλαβε από την ανακρίτρια ο 45χρονος επιχειρηματίας Βίκτωρας Ρέστης, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με τα κακουργήματα της υπεξαίρεσης και του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Ο εφοπλιστής που συνελήφθη το πρωί της Τρίτης στο σπίτι του στη Βούλα, οδηγήθηκε στον εισαγγελέα για να εκτελεστεί το ένταλμα που εξέδωσε σε βάρος του η ανακρίτρια, αρμόδια για υποθέσεις διαφθοράς, Ρέα Κατσίβελη, για τις δύο κατηγορίες, που αφορούν ποσό 5,8 εκατ. ευρώ, που φέρεται να χορήγησε η τράπεζα FBBank προς εταιρείες συμφερόντων του.

Ο επιχειρηματίας που θα παραμείνει υπό κράτηση μέχρι την απολογία του, αρνείται τις κατηγορίες και υποστηρίζει ότι έχει στραφεί δικαστικά σε βάρος συνεργατών του για την υπόθεση του επίμαχου δανείου.

Σύμφωνα πληροφορίες, για την ίδια υπόθεση έχουν εκδοθεί άλλα δυο εντάλματα σύλληψης σε βάρος πρώην συνεργατών του κ. Ρέστη.

Το ένταλμα σε βάρος του 45χρονου επιχειρηματία εκδόθηκε ύστερα από την εισαγγελική έρευνα για την υπόθεση των επισφαλών δανείων της FBBank που ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο, με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου.

Στη δικογραφία περιλαμβάνονται δύο πορίσματα της Τράπεζας Ελλάδας, καθώς και ένα από τον επικεφαλής της Αρχής Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, Παναγιώτη Νικολούδη, ενώ ερευνάται το ακριβές ύψος των επισφαλών δανειοδοτήσεων που φέρεται να είναι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με το «Έθνος» εφοπλιστής και επιχειρηματίας Βίκτωρας Ρέστης, βάσει των στοιχείων- που καταγράφονται σε πόρισμα του προέδρου της Αρχής για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος), αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου, Παναγιώτη Νικολούδη, βρίσκεται αντιμέτωπος με τρία σοβαρά κακουργήματα, αυτά της υπεξαίρεσης, της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα και της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης.

Η υπόθεση αφορά τη χορήγηση ύποπτου δανείου από την τράπεζα FBB ιδιοκτησίας του σε εταιρείες συμφερόντων του.

Ταυτοχρόνως, στο πόρισμα γίνεται ειδική αναφορά από τον πρόεδρο της Αρχής στα 524 εκατ. ευρώ που ήταν το παθητικό της συγκεκριμένης τράπεζας και θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι.

Σύμφωνα με το ‘Έθνος» η υπόθεση αφορά σε πρώτη φάση δάνειο 5,8 εκατ. ευρώ, το οποίο ο κ. Ρέστης φέρεται ότι έδωσε από την τράπεζα ιδιοκτησίας του FBB-Πρώτη Επιχειρηματική ΑΕ, στην εταιρεία ΑΑΜ Holdings, μία από τις εξωχώριες του κ. Ρέστη.

Συγκεκριμένα η στις 14 Μαρτίου του 2014 η νέα διοίκηση της FBB υπέβαλε μήνυση κατά του διευθυντή επιχειρηματικής πίστης της τράπεζας, που εκπροσωπεί την ΑΜΜ που πήρε το δάνειο αλλά και κατά του εκπροσώπου της Euroinvest Enterpises που εμφανίστηκε ως εγγυήτρια.

Το πόρισμα αναφέρει ότι πραγματικός δικαιούχος της ΑΑΜ εμφανίζεται η εταιρεία UNITED SHIPPING με έδρα τις ΗΠΑ, ενώ εμπλέκεται η εταιρεία Ronda Shipmanagement με έδρα τη Λιβερία, όπου κατά δήλωση του εκπροσώπου της Euro Invest ανάμεσα στους πραγματικούς δικαιούχους είναι ο Β. Ρέστης.

Η ΑΑΜ πήρε το δάνειο των 5,8 εκατ. ευρώ στις 13 Ιουνίου του 2012, την ίδια μέρα μεταφε΄ρεται έμβασμα 2,4 εκατ. ευρώ σε λογαριασμό της ίδιας στο Λιχνεστάιν και εκδίδεται επιραγή 1,8 εκατ. ευρώ σε διαταγή της Ααμ, η οποία αφού οπισθογραφείται πρώτα από τη Ronda και μετά την ΑΑΜ, ξανακατατίθεται στο λογαριασμό στις 18 Ιουνίου. Την ίδια μέρα το ποσό μεταφέρεται με έμβασαμ σε λογαριασμό που τηρεί το νομικό πρόσωπο BSR FUNDS στη γερμανική First International Bank.

Όπως αναφέρει το «Έθνος», η έρευνα Νικολούδη έδειξε ότι πραγματικός δικαιούχος της BSR εμφανίζεται η Μπέλα Ρέστη, ενώ το ΔΣ αποτελείται από την Μπέλα Ρέστη, το Βίκτωρα Ρέστη, την Κάτια Ρέστη και την Κλώντια Ρέστη. Στη συνέχεια στις 10 Ιουλίου του 2012 το πόρισμα αναφέρει ότι 1,6 εκατ. ευρώ μεταφέρονται από το λογαριασμό της ΑΑΜ στον λογαριασμό της Ronda. Ωστόσο τα χρήματα επιστρέφουν στον λογαριασμό της ΑΑΜ την ίδια μέρα λόγω λανθασμένης καταχώρισης.

Παρόλα αυτά την ίδια μέρα η ΑΑΜ μεταφέρει από το λογαριασμό της 1,3 εκατ. ευρώ στη Ronda.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα το πόρισμα καταγράφει ουσιαστικά ότι το σύνολο σχεδόν του δανείου κατέληξε στη Ronda που τελικά ανήκει στον Βίκτωρα Ρέστη και σε μέλη της οικογένειας του.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι από την Αρχή τα χρήματα αναζητήθηκαν αλλά δεν έγινε δυνατόν να εντοπιστούν τελικά και να δεσμευτούν αφού στους τραπεζικούς λογαριασμούς των εμπλεκόμενων προσώπων βρέθηκαν μόνο μικρά ποσά, ενώ είναι δύσκολος ο εντοπισμός μέσα από τους λογαριασμούς των 251 offshore του Βίκτωρα Ρέστη.

newsbeast.gr

Έμεινε »χωρίς» πλοίο η Θεσσαλονίκη

Θέμα χρόνου ήταν να απομείνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς ούτε ένα πλοίο της ακτοπλοϊας. Αυτό, τελικά, συνέβη αυτή την εβδομάδα, αφού το πλοίο Θεόφιλος δε θα εκτελέσει το προγραμματισμένο δρομολόγιο της Δευτέρας για Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Σάμο.

Οπως ανακοινώθηκε από την εταιρία «NEL LINES», «λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησης του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΦΙΛΟΣ, τα δρομολόγια των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας:

1. Θεσσαλονίκη – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Βαθύ επιστροφή, 2. Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Βαθύ και επιστροφή, 3. Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Καρλόβασι – Αγ. Κήρυκο και επιστροφή. Θα παραμείνουν ανεκτέλεστα από την Κυριακή 23/06/2013 έως και το Σάββατο 29/06/2013.

Οι επιβάτες που είχαν εκδώσει εισιτήρια για τα ανωτέρω 3 δρομολόγια που δεν θα εκτελεστούν, είναι 694 και αφορούν όλα τα τμήματα των δρομολογίων. Η εταιρεία μας έχει ήδη ενημερώσει όλους τους επιβάτες, οι οποίοι θα προωθηθούν στον προορισμό τους με όλα τα πρόσφορα μέσα και με μέριμνα της εταιρείας.

Η εταιρεία ζητά συγνώμη από το επιβατικό κοινό για τη ταλαιπωρία αυτή και ευχαριστεί για την κατανόηση του», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Επειδή, το Θεόφιλος είχε απομείνει το μοναδικό πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια ακτοπλοϊας, για την προσεχή εβδομάδα, η Θεσσαλονίκης θα παραμείνει πλήρως αποκλεισμένη από τη νησιωτική χώρα και θα περιμένει την ολοκλήρωση των εργασιών στο συγκεκριμένο πλοίο, ώστε να έχει ακτοπλοϊκή πρόσβαση τουλάχιστον σ’ αυτά τα τέσσερα νησιά, με τα οποία έχει διατηρηθεί -έστω και εβδομαδιαία- σύνδεση.

cityportal.gr

Ιστιοφόρο προσάραξε στη Μήλο λόγω των δυνατών ανέμων

Ενημερώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Μήλου, ότι εντός λιμένα Μήλου και συγκεκριμένα στη θαλάσσια περιοχή «ΠΑΠΙΚΙΝΟΥ»και σε απόσταση τριάντα (30) μέτρων από την ακτή έχει προσαράξει ιστιοφόρο σκάφος λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών (άνεμοι ΝΔ 7 τοπικά 8 BF).

Άμεσα προσωπικό μετέβη στην ανωτέρω περιοχή και διαπίστωσε την προσάραξη του Ι/Φ σκάφους «DREAMER» σημαίας Μ. Βρετανίας, ενώ περισυνέλεξε με ασφάλεια τους δύο (02) αλλοδαπούς επιβαίνοντες.

Οι δύο (02) επιβαίνοντες ηλικίας 62 και 56 ετών αντίστοιχα μεταφέρθηκαν με περιπολικό όχημα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο Κέντρο Υγείας Μήλου , όπου διαπιστώθηκε ότι είναι καλά στην υγεία τους.

Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε ρύπανση, ενώ δεν κατέστη δυνατή η αποκόλληση του «DREAMER» λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών και το σκάφος παραμένει προσαραγμένο υπό την επίβλεψη προσωπικού της οικείας Λιμενικής Αρχής χωρίς να διατρέχει κίνδυνο.

hcg.gr

Σύλληψη ναυτικού με πλαστό πιστοποιητικό ναυτικής ικανότητας

Μεσημβρινές ώρες εχθές, συνελήφθη από προσωπικό της Λιμενικής Αρχής Θεσσαλονίκης, 60χρονος αλλοδαπός ναυτικός του Φ/Γ πλοίου «ALTAREK ΙΙΙ» σημαίας Μολδαδίας, για κατοχή πλαστού εγγράφου ναυτικής ικανότητας.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης.

hcg.gr

Κόπηκε στα δύο το πλοίο με τα λαθραία τσιγάρα που είχε προσαράξει νότια της Κρήτης [φωτο]

Η θαλασσοταραχή των τελευταίων ημερών λόγω των νότιων ανέμων, είχε σαν αποτέλεσμα να κοπεί – στην κυριολεξία – στα δύο, το φορτηγό πλοίο το οποίο είχε… προσαράξει σε βραχώδη ακτή στη θαλάσσια περιοχή Αγίας Μαρίνας στον κόλπο του Καστέλου στα νότια όρια των νομών Ρεθύμνης και Χανίων, μεταφέροντας 3.300 κιβώτια με λαθραία τσιγάρα.

Το περιστατικό είχε συμβεί στις 13 Δεκεμβρίου 2012 και μετά την απομάκρυνση των περισσότερων κιβωτίων με τσιγάρα και την άντληση των καυσίμων και των λιπαντικών του πλοίου, είχε αφεθεί στην τύχη του.

Υπενθυμίζεται πως με αφορμή την προσάραξη του πλοίου “Santa”, σημαίας Μολδαβίας, το Flashnews.gr προχώρησε σε μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα, αποκαλύπτοντας τους «δρόμους των λαθρεμπόρων».

Σύμφωνα με τις συγκεκριμένες αποκαλύψεις ο κόλπος στον οποίο προσάραξε το «τσιγαράδικο» είχε διαμορφωθεί καταλλήλως για την πρόσδεση σκαφών, ενώ είχε δημιουργηθεί και δρόμος για την μεταφορά των «προιόντων».

Δυστυχώς, αν και έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από τις αποκαλύψεις αυτές, δεν έχει γίνει γνωστό εάν οι αρχές προχώρησαν σε κάποια έρευνα για να εντοπιστούν εκείνοι που διαμόρφωσαν την περιοχή.


flashnews.gr

Συναντήσεις ενημέρωσης για το ναυτιλιακό επάγγελμα

Οι εκδότες των Ναυτικών Χρονικών, το ιδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και ο καθηγητής Εμμανουήλ Καβουσανός σας προσκαλούν στην συνάντηση ενημέρωσης για το ναυτιλιακό επάγγελμα, στις 17/12 @ 16:00.

Η πρώτη συνάντηση θα έχει ως προσκεκλειμένους τους τελειόφοιτους φοιτητές του οικονομικού πανεπιστημίου αθηνών,μπορούν να συμμετέχουν όμως ελεύθερα ως ακροατές, φοιτητές από όλα τα ΑΕΙ /ΑΕΝ της χώρας).

Άνοιξε ο δρόμος για τις ξένες εταιρείες κρουαζιέρας να έρθουν στην Ελλάδα


– Κατατέθηκαν οι τροπολογίες.

Του
Μηνά Τσαμόπουλου
για το protothema.gr

Ανοίγει έστω και καθυστερημένα ο δρόμος για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αφού κατατέθηκαν οι αναγκαίες τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο με θέμα «βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος-νέα εταιρική μορφή-σήματα-μεσίτες ακινήτων-ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων , αλιείας και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση: « υιοθέτηση μέτρων με αναπτυξιακό χαρακτήρα, ιδίως στους τομείς εκείνους όπου παραδοσιακά η χώρα μας έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως ο τουρισμός και η ναυτιλία, αποτελούν προτεραιότητα για την αντιμετώπιση της τρέχουσας οικονομικής κρίσης και την σταδιακή αναθέρμανση της οικονομίας» και προσθέτει:

«Σε αυτό το πλαίσιο, το οικείο μέρος περιλαμβάνει διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα θαλασσίου τουρισμού, όπως η πλήρης άρση του καμποταζ στην κρουαζιέρα, με την κατάργηση των περιορισμών που προέβλεπε το προηγουμένο καθεστώς, με στόχο την προσέλκυση πλοίων με ξένη σημαία στα ελληνικά ύδατα καθώς και η βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Επίσης, περιλαμβάνονται θέματα βελτίωσης των λιμενικών υποδομών και της νομοθεσίας περί λιμένων έργων καθώς και θέματα αλιευτικής πολιτικής.
Τέλος, περιλαμβάνονται θέματα βελτίωσης της λειτουργίας των φορέων που υπάγονται διοικητικά στον τομέα της ναυτιλίας».

Ειδικότερα, προτείνεται η τροποποίηση του ν. 3872/2010 «Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 148), όσον αφορά τη σύναψη σύμβασης ανάμεσα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ή την εταιρεία που εκμεταλλεύεται το πλοίο, καταργώντας στο εξής την απαίτηση της προηγούμενης υπογραφής της σχετικής σύμβασης. Παράλληλα, ρυθμίσεις της Σύμβασης ενσωματώνονται στο νόμο, προκειμένου να διασφαλιστεί κυρίως η καταβολή εισφοράς και τα κίνητρα που δίδονται για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών.
Από την μέχρι τώρα εφαρμογή του ν. 3872/2010 «Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 148) διαπιστώθηκε ότι η σύναψη της προβλεπόμενης από το άρ. 1 σύμβασης λειτούργησε αποτρεπτικά στο να δραστηριοποιηθούν πλοία με σημαία τρίτων χωρών στον χώρο της κρουαζιέρας στην χώρα μας, χωρίς ταυτόχρονα να αποκομίζει το Δημόσιο κάποιο σημαντικό όφελος από την κατάρτιση της σύμβασης.
Η απαίτηση για μετάφραση όλων των προβλεπομένων εγγράφων στα ελληνικά και η επισημείωσή τους σύμφωνα με την Σύμβαση της Χάγης (Apostille) αποδείχθηκαν διαδικασίες χρονοβόρες και με σημαντικό κόστος, γεγονός το οποίο δεν συμβάλλει στην δημιουργία φιλικού επενδυτικού κλίματος. Η προτεινόμενη ρύθμιση θα ωφελήσει την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην χώρα, καταργώντας ένα γραφειοκρατικό εμπόδιο και καθιστώντας την δραστηριοποίηση στον χώρο της κρουαζιέρας από πλοία με σημαία τρίτης χώρας στην Ελλάδα πολύ πιο ευχερή».
Όσο αφορά τα θέματα απασχόλησης Ελλήνων Ναυτικών στα πλοία αυτά, με το άρθρο 2 καθορίζονται λεπτομερώς τα θέματα τα οποία μέχρι τώρα αποτελούσαν αντικείμενο της υπογραφόμενης σύμβασης, χωρίς να διαφοροποιούνται οι ρυθμίσεις στην ουσία τους, αφού παραμένουν τα κίνητρα για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών. Δεν καταργείται η αρ. 59/10 απόφαση ΥΘΥΝΑΛ, με την οποία τίθενται πρόσθετα κίνητρα για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, ούτε η εξουσιοδοτική διάταξη (παρ. 2) που ορίζει ότι το ύψος της εισφοράς μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του ΥΠΑΑΝ, οριζομένων παράλληλα μέσω της απόφασης αυτής εκπτώσεων στο ύψος της εισφοράς, σε περίπτωση που η δραστηριοποιούμενη εταιρεία απασχολεί Έλληνες ναυτικούς.
Επίσης, ορίζεται ρητά ότι τα προνόμια της ρύθμισης του άρθρου 24 του Ν. 3409/2005, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, εφαρμόζονται και στην περίπτωση πλοίων με κοινοτική σημαία ή σημαία του ΕΟΧ, για την άρση αμφισβητήσεων που είχαν προκύψει κατά την εφαρμογή του άρθρου αυτού.

marinews.gr