Εκτός περιοχών υψηλού κινδύνου πειρατείας η δυτική ακτή της Ινδίας

oria_peirateias

 

Προωθώντας τα συμφέροντα ναυτιλιακής ασφάλειας της Ινδίας, η δυτική ακτή της χώρας έχει αποκλειστεί από την περιοχή υψηλού κινδύνου (High Risk Area-HRA) για πειρατεία από ένα κορυφαίο σώμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από μια αναθεώρηση των ορίων. Η απόφαση, η οποία ελήφθη χθες από τον πρόεδρο της Ομάδας Επαφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πειρατεία στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας (European Union Chair of the Contact Group on Piracy off the Coast of Somalia-CGPCS), θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου.

Με την αναθεώρηση του HRA, ο οποίος επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει τη δυτική ακτή της Ινδίας το 2010, θα επηρεαστούν κατά πάσα πιθανότητα ορισμένα από τα σχετικά με τη ναυτιλιακή ασφάλεια ζητήματα της χώρας, όπως τα πλωτά οπλοστάσια και ο πολλαπλασιασμός της ιδιωτικής ασφάλειας, δήλωσε το Πολεμικό Ναυτικό. Επιπλέον, οι Ινδοί πλοιοκτήτες είναι πιθανό να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη λόγω της εξοικονόμησης από την ασφάλιση και τα αντίστοιχα λειτουργικά έξοδα.

imagecont

“Η ομόφωνη απόφαση της “στρογγυλής τραπέζης” του ναυτιλιακού κλάδου να αναδιατυπώσει από σήμερα το ανατολικό όριο της HRA είναι μια ευπρόσδεκτη κίνηση που είναι πιθανό να επηρεάσει ορισμένα από τα ζητήματα ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της Ινδίας, τα οποίες έχουν επισημανθεί από την κυβέρνηση της Ινδίας σε διάφορα φόρα από το 2012”, αναφέρει ένα δελτίο τύπου του Πολεμικού Ναυτικού.

Ακολουθώντας τη διάδοση της πειρατείας στην Ανατολική Αραβική Θάλασσα, η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία επέκτεινε το ανατολικό όριο των περιοχών υψηλού κινδύνου πειρατείας τον Ιούνιο του 2010 μέχρι το 78oE γεωγραφικό μήκος, περιλαμβάνοντας έτσι τη δυτική ακτή της Ινδίας στο πλαίσιο του HRA. Η επέκταση του ανατολικού ορίου του HRA από το 65oE έως το 78oE οδήγησε σε ανησυχίες για την ασφάλεια λόγω της παρουσίας του ιδιωτικού προσωπικού ασφαλείας επί των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από τις περιοχές HRA, και της παρουσίας πλωτών οπλοστασίων στα ανοικτά των ακτών του Ινδικού.

Ο κλάδος της ναυτιλίας δέχτηκε επίσης επιπρόσθετα κόστη για την ασφάλιση και την εφαρμογή των διαφόρων οδηγιών για τη διαμετακόμιση μέσω των περιοχών HRA. Εκτός από την ανάπτυξη των ινδικών ναυτικών πλοίων στον Κόλπο του Άντεν από τον Οκτώβριο 2008 για αντι-πειρατικές περιπολίες, η σθεναρής δράση του ινδικού ναυτικού και του ινδικού λιμενικού οδήγησε στη σύλληψη των 120 πειρατών από τέσσερα πειρατικά μητρικά σκάφη μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2011.

Η αποφασιστική δράση και η αυξημένη επιτήρηση συνέβαλε στην μείωση των περιστατικών πειρατείας στην Ανατολική Αραβική Θάλασσα και η τελευταία αναφερόμενη πειρατική δραστηριότητα στην Ανατολική Αραβική Θάλασσα έγινε το Μάρτιο του 2012, ανέφερε το δελτίο τύπου. Η απουσία της πειρατείας στις θαλάσσιες ζώνες της Ινδίας και τις παρακείμενες θάλασσες, τα ζητήματα ασφάλειας και οι οικονομικές επιπτώσεις ενός εκτεταμένου HRA οδήγησαν την Ινδία να ζητά την επανεξέταση του HRA, έχοντας την υποστήριξη πολλών χωρών.

Διαβάστε ακόμα