Ένα δεξαμενόπλοιο της Maersk εφοδιασμένο με πανιά!

Καθώς η αναζήτηση εναλλακτικής ισχύος στη ναυτιλία συνεχίζεται, η Maersk Tankers εγκατέστησε δύο Norsepower ρότορες με πανιά σε δεξαμενόπλοιο.

Τα δύο πτερύγια των 30 μέτρων και πλάτος 5 μέτρων έχουν τοποθετηθεί στο πλοίο LR2 Maersk Pelican στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Τα κυλινδρικά μηχανικά ιστία που περιστρέφονται για να δημιουργήσουν μία διαφορά πίεσης – το φαινόμενο Magnus – που προωθούν το πλοίο προς τα εμπρός και θα χρησιμοποιηθούν για την παροχή βοηθητικής ισχύος στο δεξαμενόπλοιο μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων κατά 7 – 10%. Το Norsepower rotor sail είναι μέρος ενός project της Maersk Tankers, του Energy Technologies Institute (ETI) και της Shell Shipping & Maritime.

«Το έργο αυτό είναι πρωτοποριακό στη βιομηχανία δεξαμενόπλοιων. Ενώ η βιομηχανία έχει περάσει δεκαετίες τεχνολογικής ανάπτυξης, η χρήση της τεχνολογίας αιολικής πρόωσης επί ενός δεξαμενόπλοιου θα μπορούσε να μας οδηγήσει σε ένα νέο πεδίο δράσης. Αυτή η νέα τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει τη βιομηχανία να είναι πιο ανταγωνιστική από πλευράς κόστους, καθώς μετακινεί τα φορτία σε όλο τον κόσμο για τους πελάτες και μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις », δήλωσε ο Tommy Thomassen, επικεφαλής τεχνικός υπεύθυνος της Maersk Tankers.

Το πρώτο ταξίδι που θα χρησιμοποιηθεί η βοήθεια της αιολικής ενέργειας θα πραγματοποιηθεί σύντομα και θα ελενχθεί η αποτελεσματικότητα και η οικονομική βιωσιμότητα των πανιών. Ο Lloyd’s Register (LR) θα αναλύσει τα δεδομένα απόδοσης του ρότορα κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης.

Ο Tuomas Riski, εκπρόσωπος της Norsepower, δήλωσε: «Έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες για την τεχνολογία μας και το ρόλο της στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η εγκατάσταση μεγαλύτερων πανιών σε πλοίο σε συνεργασία με τους κορυφαίους οργανισμούς του κλάδου δείχνει ότι υπάρχει όρεξη για εφαρμογή νέων τεχνολογιών ».

Το Pelican της Maersk είναι το τρίτο και το μεγαλύτερο πλοίο που έχουν τοποθετηθεί πανιά.