Η ανανέωση του στόλου έφερε ζημιές το τρίτο τρίμηνο στην TEN

H εισηγμένη στο NYSE ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN) υπέστη καθαρή ζημιά 3,4 εκατομμυρίων δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους εν μέσω των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στην ναυλαγορά.

Εκτός από την “καλοκαιρινή χαλαρότητα” στις αγορές spot κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, στο αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα συνέβαλε το κόστος που συνδέεται με τις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων και την επίσπευση τριών drydockings, με σκοπό να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα των πλοίων για το παραδοσιακά πιο αποδοτικό λόγω εποχικότητας τέταρτο τρίμηνο.

“Οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν γενικά δυσχερείς καθ ‘όλη τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, κυρίως λόγω μιας περιόδου μαζικής παράδοσης νεότευκτων πλοίων παγκοσμίως παρά το χαμηλό orderbook, την εποχική διακοπή της παραγωγής πολλών διυλιστηρίων για συντήρηση, τα υψηλά πετρελαϊκά αποθέματα και την σε ένα βαθμό μείωση της παραγωγής των χωρών του ΟΠΕΚ”, ανέφερε η ανακοίνωση της TEN.

Ωστόσο, για το εννεάμηνο, τα έσοδα της TEN ήταν 17,7 εκατομμύρια δολάρια. “Με τα κέρδη του εννεαμήνου και το βελτιωμένο τέταρτο τρίμηνο, αναμένουμε η TEN να καταγράψει ένα ακόμη θετικό έτος στην 24ετή ιστορία τους”, δήλωσε ο Γιώργος Σαρόγλου, Διευθύνων Σύμβουλος της TEN.

“Με την επέκταση του στόλου κατά 30% που έχει ολοκληρωθεί τους τελευταίους 18 μήνες και τώρα όλο το στόλο σε πλήρη ανάπτυξη, η TEN είναι στρατηγικά τοποθετημένη για να επωφεληθεί από τις βελτιωμένες συνθήκες στην αγορά”, κατέληξε ο Σαρόγλου.

Για την περίοδο των εννέα μηνών, η ημερήσια τιμή TCE για το στόλο της εταιρείας ήταν 19.141 δολάρια και η αξιοποίηση του στόλου ήταν 96.4%.

Τα EBITDA στο εννεάμηνο ανήλθαν στα 163,3 εκατ. δολ. ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν στα 48 εκατ. δολ., σημει’ωνοντας αύξηση18,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Τέλος, η προσθήκη εννέα νέων πλοίων από τις 30 Σεπτεμβρίου 2016, μέρος του μεγαλύτερου ναυπηγικού προγράμματος στην ιστορία της με 15 νεότευκτα δεξαμενόπλοια σε ενάμιση χρόνο, αύξησε το κόστος απόσβεσης και drydocking σε 102,5 εκατ. δολάρια έναντι 81,7 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2016.

Αυτή τη στιγμή, ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 65 πλοία, εκ των οποίων 47 τάνκερ μεταφοράς αργού, 13 τάνκερ παραγωγής προϊόντων πετρελαίου, τρία shuttle tankers και δύο πλοία μεταφοράς LNG.

Διαβάστε επίσης: TEN: Αύξηση κερδών με πτώση καθαρών εσόδων το β’ τρίμηνο