Μετά την πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του πρώτου πλοίου εξυπηρέτησης αιολικών πάρκων (Service Operations Vessel – SOV) της Damen με δυνατότητα να πας με τα πόδια στην εργασία, το πρώτο κομμάτι χάλυβα κόπηκε αυτή την εβδομάδα στο ναυπηγείο Damen Galati. Η Damen κατασκευάζει το πρωτοποριακό σκάφος για τη βρεταννική εταιρεία Bibby Marine Services. Προοριζόμενο να ονομαστεί Bibby WaveMaster 1, το πλοίο θα δρομολογηθεί στη Βόρεια Θάλασσα για την υποστήριξη της κατασκευής ενός επικείμενου αιολικού πάρκου και των υπηρεσιών Συντήρησης και Επισκευής (O&M) του.
Ο Υπεύθυνος Έργου της Damen René Hooijman δήλωσε πως “αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για το εν λόγω πλοίο και για τις Damen και Bibby Marine Services. Η αρχή της διαδικασίας κατασκευής είναι μια αφορμή για γιορτή μετά από χρόνια σχεδιασμού και ανάπτυξης. Το SOV πλοίο είναι το αποτέλεσμα εκτενών διαβουλεύσεων εντός του κλάδου των υπεράκτιων αιολικών πάρκων που οδήγησε στο σχεδιασμό μιας εντελώς νέας φιλοσοφίας από το κύτος και πάνω. Επομένως, είναι υπέροχο να βλέπουμε το έργο να έρχεται στη ζωή σήμερα, με την κοπή του πρώτου κομματιού χάλυβα σύμφωνα ακριβώς με τον προγραμματισμό. Η συναρμολόγηση του κύτους θα ξεκινήσει τον Απρίλιο και η καθέλκυση του πλοίου έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του επόμενου έτους”.
Ο σχεδιασμός του SOV γίνεται κατόπιν συνεννόησης με τους φορείς που συμμετέχουν στη μεταφορά και διαμονή του προσωπικού των υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Σκοπός της Damen είναι μια πλωτή μονάδα ικανή να παραμένει στη θάλασσα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ θα μεταφέρει συνεχώς μηχανικούς και εργαζόμενους μαζί με τον εξοπλισμό και τα εξαρτήματα τους. Η διατήρηση του προσωπικού σε καλή κατάσταση καθ ‘όλη την επιχείρηση και η ικανότητα λειτουργίας σε ένα ευρύ φάσμα καιρικών συνθηκών, λήφθηκαν επίσης υπόψη κατά το σχεδιασμό ως βασικά ζητούμενα.
Για την επίτευξη των στόχων αυτών, διαπιστώθηκε ότι η τοποθέτηση καταλυμάτων στο μέσο του πλοίου, σε συνδυασμό με ένα ρηχό σχέδιο, έκανε το πλοίο πιο σταθερό, παρέχοντας ιδιαίτερα άνετες συνθήκες διαβίωσης και αποτελεσματικότερη δυναμική τοποθέτηση.
Η πρωτογενής πρόσβαση στις υπεράκτιες δομές γίνεται μέσω ενός διαδρόμου-κίνησης. Το πλοίο έχει προβλεφθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε η ροή εργασίας να είναι ιδιαίτερα αποδοτική, ενώ θα παραμένει διαχωρισμένη από τους χώρους διαμονής. Για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και η αποδοτικότητα των καυσίμων, η Damen βελτίωσε τον σχεδιασμό έτσι ώστε να οδηγεί σε σημαντική μείωση της εγκατεστημένης ισχύος παράλληλα με την αυξημένη του πλεονάσματος.
Το συνολικό αποτέλεσμα αυτής της νέας προσέγγισης στο σχεδιασμό και τη διαμόρφωση του SOV μοντέλου είναι ένα πλοίο που συνδυάζει εξαιρετική απόδοση με τη βέλτιστη άνεση. Ο δυναμικός σχεδιασμός αποδείχθηκε σε αρχικό στάδιο με μια πρώτη-του-είδους της δοκιμής δυναμικής τοποθέτησης (DP) στο Ολλανδικό θαλάσσιο ερευνητικό ινστιτούτο ΜΑΡΙΝ. Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών, ένα μοντέλο τοποθετήθηκε σε προσομοιωμένες συνθήκες βαριάς κακοκαιρίας στη Βόρεια Θάλασσα και ξεπέρασε κάθε προσδοκία.