Καταγγελία για παραβιάσεις της ΣΣΕ και της ασφαλής ενδιαίτησης των ναυτεργατών στις πορθμειακές γραμμές Καβάλας – Θάσου

Φωτο:http://dromologia-kavalas-thasou.blogspot.gr

Από καταγγελία του σωματείου «Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Ν. Καβάλας», την οποία επισυνάπτουμε, τα προγραμματισμένα δρομολόγια για την θερινή περίοδο των πορθμειακών γραμμών Καβάλας – Θάσου, που καθορίζονται από την Λιμενική Αρχή και τις εφοπλιστικές εταιρείες, παραβιάζοντας τις ΣΣΕ και την ασφαλή ενδιαίτηση των ναυτεργατών.

Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του ΥΝΑΝΠ, για την εφαρμογή της ΣΣΕ και των κανονισμών για την ασφαλή ενδιαίτηση των ναυτεργατών.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν

ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ

ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρ.Πρ. 5

Προς : Π.Ν.Ο.
Π.Ε.Μ.Ε.Ν.

Παρατηρώντας τα δρομολόγια της ερχόμενης Καλοκαιρινής περιόδου από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου για τις γραμμές ΠΡΙΝΟΥ – ΚΑΒΑΛΑΣ και ΘΑΣΟΥ – ΚΕΡΑΜΩΤΗΣ , κρίνουμε ότι μπορεί να υπάρξουν θέματα σχετικά με τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών-εκτέλεσης επιφυλακής πλοίου για μεταφορά ασθενή- μεταφοράς καυσίμων προς το νησί .
Τα δρομολόγια πρέπει να καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψιν Σ.Σ.Ε , Διεθνής Συμβάσεις, S.T.C.W. Προβλήματα που θα παρουσιαστούν είναι τα παρακάτω:
1. Τα πλοία περατώνουν την εργασία τους πολύ συχνά στο Λιμάνι της Κεραμωτής. Οι συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτεργατών έχουν μόνιμη κατοικία στο νησί της Θάσου. Σύμφωνα με την νομοθεσία κανένας Ναυτεργάτης δεν πρέπει να διαμένει σε πλοίο που δεν διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές διαμονής. Κανένα πλοίο δεν διαθέτει τέτοιες υποδομές και παρατηρήσαμε τον περασμένο Χειμώνα να κάνουν οι Εταιρίες αυθαιρεσίες και παραβιάσεις καθημερινά. Λύση έδωσε μια Ναυτιλιακή Εταιρία που μίσθωνε ξενοδοχείο για την φιλοξενία των πληρωμάτων της. Οι υπόλοιπες ή υιοθέτησαν την παντελή αδιαφορία και εγκατάλειψη των πληρωμάτων χωρίς θέρμανση, ή την επικίνδυνη λύση παροχής ρεύματος ξηράς με καλώδια από την παραλία , χωρίς καμιά επιτήρηση ή προφύλαξη ακόμα και των περαστικών που τυγχάνει να περάσουν από τη αφύλακτη προβλήτα.
Από την Λιμενική Αρχή κανένας έλεγχος δεν έγινε και καμία διαφοροποίηση δεν παρουσιάστηκε.
Λύση θα μπορούσε να δοθεί με την εκκίνηση των δρομολογίων από την Θάσο για όλα τα πλοία, όπως γινόταν επί δεκαετίες πριν. Ή με την εύρεση καταλυμάτων από τις εταιρίες για τα πληρώματά τους.
Ποια άλλη λύση θα μπορούσε να δοθεί ώστε να αποφύγουμε τα παραπάνω σοβαρά προβλήματα κατά την διάρκεια της αυξημένης και επιφορτισμένης κίνησης της καλοκαιρινής περιόδου;
2. Τα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών θα πρέπει να τηρούνται σύμφωνα με τις Διεθνείς Συμβάσεις. Λόγω των αυξημένων δρομολογίων και λειτουργίας των πλοίων για μεγάλα διαστήματα από την αρχή της ημέρας έως αργά το βράδυ , θα πρέπει να είναι εξασφαλισμένη για την ασφάλεια του πλοίου και των επιβατών η ανάπαυση του πληρώματος τουλάχιστον δέκα ώρες .
Πως μπορεί να γίνει αυτό όταν είναι επιφορτισμένα τα πλοία εκτός από τα δρομολόγια τους α) με την επιφυλακή για μεταφορά αρρώστου κατά την διάρκεια της νύχτας και β) με την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων και καυσίμων δυο φορές την εβδομάδα στο νησί ;

Θ Α Σ Ο Σ 18-04-2017

Ο Π Ρ Ο Ε Δ Ρ Ο Σ                                          Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΕ Α Σ

ΜΑΛΑΜΙΔΗΣ Μ.                                               ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ Χ.