ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Κατάργηση της Γ’ βάρδιας των Τελωνειακών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Κεραυνός εν αιθρία. Στο ΦΕΚ 3394/10-08-2018 (τεύχος Β’) και με απόφαση της ΑΑΔΕ νομιμοποιήθηκε η κατάργηση της Γ’ βάρδιας των Τελωνειακών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Δηλαδή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που είναι Ελεύθερη Ζώνη αναγνωρισμένη από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και αποκαλούμενη «Η Πύλη της εισόδου των Βαλκανίων» κλείνει τις Πύλες του από τις 22:00 λόγω κατάργησης της Γ’ Βάρδιας του Τελωνείου, ικανοποιώντας το από 16/09/17 αίτημα των Τελωνειακών.

Εξεδόθη μια εγκύκλιος που ανακοινώθηκε στο παραπάνω ΦΕΚ που ανεξάρτητα αν αναφέρεται και σε άλλες διαδικασίες, μοναδικός σκοπός ήταν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η νομιμοποίηση της απεργιακής κινητοποίησης των Τελωνειακών υπαλλήλων (Ο.Τ.Υ.Ε.) για την αποχή τους από την Γ’ Βάρδια.

Μια ενέργεια τους που από την έναρξη της ήταν κάθετα αντίθετη και η ΑΑΔΕ. Βέβαια το αποτέλεσμα είναι η νομιμοποίηση της ενέργειας αυτής από την απ’ αρχής αρνητική για αυτό το θέμα ΑΑΔΕ. Και όλο αυτό χωρίς καμία διαβούλευση με τους φορείς. Όσες συναντήσεις από την αρχή εγένοντο με την ΑΑΔΕ ήταν με ενέργειες των φορέων στην αγωνία τους για την εξεύρεση λύσης για την καταστροφική κατάργηση της Γ’ Βάρδιας.

Με αυτό τον τρόπο απαξιώνεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επ’ ωφελεία των λιμένων Burgas, Varna, Durres, Bar και φυσικά του Πειραιά.
Πέραν των επιστολών μας ως Σύλλογος από την 16/09/2017 που στο τέλος κατάντησαν «ενοχλητικές» και απειληθήκαμε και με εξώδικο που λάβαμε από την Ο.Τ.Υ.Ε. για την δήθεν μη σωστή υποβολή στοιχείων που υποτίθεται κατεύθυναν σε λανθασμένες εκτιμήσεις το Υπουργείο, κατά την άποψη των τελωνειακών υπαλλήλων των κατεχόντων γνώσεις ναυτιλιακών μετρήσεων.

Ο νέος ιδιοκτήτης αντιμετωπίζοντας τέτοιες κάθετες αποφάσεις με ποια διάθεση θα προβεί σε νέες επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για ποιο λόγο;

Στο συμφωνητικό αγοραπωλησίας που υπεγράφη αναφέρεται η κατάργηση της Γ’ Βάρδιας; Ή θα προκύψουν και άλλου είδους προβλήματα από αυτή την απόφαση; Απλώς, μήπως πρέπει να προετοιμαζόμαστε και για κάτι άλλο;
Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι διαμετακομιστικό κέντρο διακίνησης από και προς τις χώρες της Βαλκανικής πολλών ειδών φορτίων ήτοι: χύμα, γενικά, εμπορευματοκιβώτια με απόλυτη ανάγκη ύπαρξης της Γ’ Βάρδιας.

Η συνένωση των Τελωνείων Α’ & Β’ πραγματοποιήθηκε με στόχο να μηδενιστεί η έλλειψη υπαλλήλων. Η χρήση της Γ’ Βάρδιας με οικονομική επιβάρυνση του αιτούντος (δηλαδή την πληρωμή ΔΕΤΕ) καταργήθηκε με νομοθεσία από την Τρόϊκα. Τώρα πως θα λειτουργήσει; Πως θα εγκρίνεται η Γ’ Βάρδια; Ποιος θα ορίζει την ανάγκη εργασίας της Γ’ Βάρδιας; Αξιοσημείωτες λεπτομέρειες.
Επικαλούμεθα ως απλό παράδειγμα την σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης. Πως θα πραγματοποιηθεί όταν θα γίνονται 3 αφιξοαναχωρήσεις πλοίων εβδομαδιαίως; Τα φορτηγά θα παραμένουν εντός των αποθηκών των πλοίων μέχρι την έναρξη της πρωινής βάρδιας;

Ο στόχος και το πρόβλημα για την Γ’ Βάρδια αφορά μόνο την Θεσσαλονίκη;
Και αν τελικά επικρατήσει αυτή η απόφαση για ποιο λόγο ταλαιπωρήθηκε όλη η επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και απαξιώθηκε το λιμάνι και δεν εφαρμόστηκε η επιβολή του ΔΕΤΕ απ’ αρχής της εμφάνισης του προβλήματος για την χρήση της Γ’ Βάρδιας;

Η ιδιωτικοποίηση του λιμένος μετά από πολύ κόπο πραγματοποιήθηκε και ο ιδιώτης δια των ικανών ανθρώπων του που ορίστηκαν για να το διαχειριστούν προχωράει σε αλλαγές και επενδύσεις που επιφέρουν βελτίωση και πρόοδο. Πράγματα ήδη εμφανή.

Μια εξ’ αυτών είναι και η εργασία του κάθε είδους φορτίου πλοίων να πραγματοποιείται επί 24ώρου βάσεως όπως συμβαίνει σε όλα τα Ευρωπαϊκά λιμάνια.

Με τέτοιου είδους αποφάσεις μηδενίζεται οποιοδήποτε περιθώριο βελτίωσης και προόδου του λιμένος.
Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να καταργηθεί αυτή η απόφαση και με νηφάλιο τρόπο να βοηθηθεί η πρόοδος του λιμανιού που είναι πρόοδος όλης της επιχειρηματικής κοινότητος και της Ελλάδος, αλλιώς απαξιώνεται παντελώς το λιμάνι, προς τέρψιν και ευχαρίστηση του κάθε είδους ανταγωνιστή του.

Από τον Σύλλογο Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης