Οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν $4 δισ. το 2017 για αγορές πλοίων

«Υπάρχει μια αισιοδοξία στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Για δύο χρόνια η ζήτηση θα είναι καλή και σε αυτό συμβάλει και η μείωση των ναυπηγήσεων» επεσήμαναν στο «newmoney.gr» στελέχη της αγοράς.

Η αισιοδοξία αυτή έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο τέλος του 2017 να αυξάνουν τον ρυθμό της αγοράς πλοίων, έχοντας επενδύσει από τις αρχές του χρόνου μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου 4,06 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 253 πλοίων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Allied Shipping Research από αυτά τα πλοία, τα 158 είναι φορτηγά συνολικής αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων, 63 είναι δεξαμενόπλοια αξίας 1,4 δισ. τα 29 είναι containerships αξίας 312 εκατομμυρίων δολαρίων και τρία υγραεριοφόρα αξίας 167 εκατομμυρίων. Που σημαίνει ότι το 50% των χρημάτων έχουν δοθεί για φορτηγά πλοία τα οποία είναι σε ποσοστό το 62% επί του συνόλου των πλοίων που αγόρασαν οι Έλληνες.

Οι Έλληνες έχουν δώσει το 22,9% από το συνολικό ποσό που έχει δοθεί παγκοσμίως για αγορές και τα ο οποίο ανέρχεται στα 17,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Επίσης έχουν αγορά το 18,6% από το συνολικό αριθμό πλοίων που πουλήθηκαν και ο αριθμός τους ανέρχεται στα 1.375.

Οι άμεσοι ανταγωνιστές των Ελλήνων είναι οι Κινέζοι οι οποίο έχουν επενδύσει δύο δισεκατομμύρια δολάρια, τα μισά από ό,τι οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες για την αγορά 173 πλοίων συνολικά.

newmoney.gr