Οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να ανησυχούν για τους ναυτικούς των Φιλιππίνων και για τη συμμόρφωση τους με τον EMSA

Του Marcus Hand από το seatrade-maritime.com

Οι εφοπλιστές και οι διαχειριστές θα πρέπει να ανησυχούν πολύ για τις συνέπειες του τελευταίου ευρωπαϊκού ελέγχου της ναυτικής εκπαίδευσης των Φιλιππίνων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), προειδοποιεί ο Carl Schou, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management.

Δεδομένου ότι η προθεσμία του Οκτωβρίου λήγει για την ναυτιλιακή διοίκηση των Φιλιππίνων για να αποδείξει ότι έχει εφαρμόσει σχέδιο διόρθωσης μετά από πλήρη έλεγχο της συμμόρφωσής της με την πιστοποίηση της σύμβασης STCW από τον EMSA τον Μάρτιο του περασμένου έτους, ο Schou είπε ότι ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ χάνουν την υπομονή τους με το κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Οι Φιλιππίνες, οι οποίες προμηθεύουν περίπου το 20% των παγκόσμιων ναυτικών, απέτυχαν τον έλεγχο του Μαρτίου 2017. Στη συνέχεια, υπέβαλε σχέδιο διορθώσεων στον EMSA τον Σεπτέμβριο του 2017, αλλά αυτό δεν διέθετε αποδεικτικά στοιχεία και αποστάλθηκε πίσω. Στη συνέχεια δόθηκε στις Φιλιππίνες διορία έως τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους ένα σχέδιο διόρθωσης με αποδεικτικά στοιχεία, και έως τον Οκτώβριο για την πλήρη εφαρμογή του.

«Αυτό που ακούω είναι ότι πολύ λίγοι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι Φιλιππίνες θα έχουν τα πράγματα έτοιμα μέχρι τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο Schou σε ένα σεμινάριο διαχείρισης πλοίων της Wilhelmsen στη Σιγκαπούρη την Παρασκευή.

Τον Οκτώβριο ο EMSA θα επανεξετάσει το σύστημα των Φιλιππίνων και θα κάνει τις συστάσεις του στα μέλη της ΕΕ στις αρχές του 2019.

Τελευταία ευκαιρία καθώς οι Φιλιππίνες περιμένουν τα αποτελέσματα ελέγχου του EMSA

Το θέμα έχει συρρικνωθεί εδώ και 12 περίπου χρόνια και μέχρι το 2012 ο EMSA πρότεινε ότι αν οι Φιλιππίνες δεν συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της πιστοποίησης STCW, η ΕΕ θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να αποσύρει την αναγνώρισή της από τις Φιλιππίνες και συνεπώς όλους τους ναυτικούς της.

«Άκουσα επίσης ότι ορισμένα μέλη της ΕΕ, λένε ότι αρκετά με τις Φιλιππίνες. πρέπει να κάνουμε κάτι που πρέπει να τους δείξουμε στις ότι είμαστε σοβαροί και θα πρέπει να ακολουθήσουν τους κανόνες και κανονισμούς».

Αυτό δημιουργεί ένα φάντασμα, ότι η ΕΕ θα μπορούσε πραγματικά να επιβάλει ορισμένες κυρώσεις κατά των Φιλιππίνων και κατ ‘επέκταση των ναυτικών της, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι πολύ άσχημα νέα ειδικά για τους πλοιοκτήτες με σημαία της ΕΕ που έχουν στα καράβια τους αξιωματικούς από τις φιλιππίνες.

Τι ακριβώς θα επιφέρουν αυτές οι κυρώσεις δεν γνωρίζει κανείς, αλλά ο Schou δήλωσε: Είναι πολύ προφανές ότι δεν θα αναγνώριζαν τα πιστοποιητικά των Φιλιππίνων, που σημαίνει ότι οι αξιωματικοί των Φιλιππίνων δεν θα μπορούσαν να πλεύσουν στα πλοία της ΕΕ. «Αυξάνει επίσης την ευρύτερη πιθανότητα ότι ο IMO θα αποσύρει την αναγνώρισης από την λευκή λίστα για τις Φιλιππίνες, η οποία θα επηρεάσει τη βιομηχανία σε παγκόσμια κλίμακα.

Είπε ότι αρκετές χώρες όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Ιαπωνία, είχαν σοβαρές ανησυχίες για την ύπαρξη ενός «σχεδίου Β», ενώ τα κράτη σημαίας όπως ο Παναμάς, η Λιβερία και η Νορβηγία, διατύπωσαν ένα «σχέδιο Β». Στην περίπτωση της Νορβηγίας, αυτό θα σήμαινε ότι οι αξιωματικοί των Φιλιππίνων θα μπορούν να περάσουν και να πιστοποιηθούν βάσει του νορβηγικού συστήματος.

Όταν έρχεται η κουβέντα για την Wilhelmsen, ο Schou δήλωσε: «Ως διευθυντής ανησυχώ, έχω περίπου 4.500 Φιλιππινέζους ναυτικούς που δουλεύουν για εμάς και εργαζόμαστε για κάποιες επιλογές».

Κλείνοντας είπε ότι «για ναυτιλιακές εταιρείες (που είναι) απομονωμένες αν δεν έχουν σχέδιο Β μπορεί να υπάρχουν κάποια προβλήματα».