Οικονομικό έτος ρεκόρ για τη Διώρυγα του Παναμά μετά την διεύρυνση


Η Διεύθυνση της Διώρυγας του Παναμά κατέγραψε καλύτερα των αναμενόμενων στατιστικά για το 2017, ενώ ταυτόχρονα σημείωσε ένα νέο συνολικό ρεκόρ χωρητικότητας, εξαιτίας της επιπλέον χωρητικότητας που προσέθεσε το πρώτο έτος λειτουργίας της Διευρυμένης Διώρυγας του Παναμά.

Κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2017 (από 1η Οκτώβρη ως 30η Σεπτέμβρη), η Διώρυγα του Παναμά κατέγραψε ετήσιο ρεκόρ 403,8 εκατομμυρίων τόνων, αντιπροσωπεύοντας μια αύξηση 22,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματα που δημοσίευσε η Διεύθυνση της Διώρυγας του Παναμά (ACP) την Τρίτη.

Ο αριθμός αυτός υπερβαίνει τα 399 εκατομμύρια τόνους που προβλέπονταν για το έτος. Το 2016, από τη διώρυγα του Παναμά διαμετακομίστηκαν 330,4 εκατομμύρια τόνοι.

Συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας των παλιών θυρών για Panamax και των νέων θυρών για Neopanamax, το κανάλι του Παναμά έφτασε συνολικά τις 13.548 διαμετακομίσεις πλοίων, μια αύξηση 3,3% σε σύγκριση με το 2016.

“Ήταν ένα έτος ρεκόρ πέρα από τις προσδοκίες”, δήλωσε ο Διευθυντής της Διώρυγας του Παναμά Jorge Luis Quijano. “Ο αριθμός αυτός αντικατοπτρίζει για μια ακόμη φορά τη δέσμευση της Διώρυγας του Παναμά να προσφέρει μια αποτελεσματική, ασφαλή και ανταγωνιστική λειτουργία στους πελάτες μας”.

Τα containerships παραμένουν ο μεγαλύτερος τομέας της Διώρυγας του Παναμά με 143 εκατομμύρια τόνους που διήλθαν κατά τη διάρκεια του 2017, συμπεριλαμβανομένων 89,1 εκατομμυρίων τόνων μέσω της πρόσφατα διευρυμένης Διώρυγας.

Ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, ο οποίος περιλαμβάνει το υγραέριο (LPG) και το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 105 εκατομμύρια τόνους, ακολουθούμενος από αυτόν των φορτηγών πλοίων με 79 εκατομμύρια τόνους και αυτόν των πλοίων μεταφοράς οχημάτων με 47 εκατομμύρια τόνους.

Οι περισσότερες διαμετακομίσεις μέσω της διώρυγας του Παναμά ήταν από πλοία που λειτουργούσαν σε δρομολόγια μεταξύ της Ασίας και της ανατολικής ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών, τα οποία αντιπροσώπευαν το 34% των διελεύσεων, σύμφωνα με την ACP. Οι διαμετακομίσεις μεταξύ της Δυτικής Ακτής της Νότιας Αμερικής και της Ανατολικής Ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών αποτελούσαν το 13% των συνολικών διαμετακομίσεων, ενώ αυτές μεταξύ της Δυτικής ακτής της Νότιας Αμερικής και της Ευρώπης και της δυτικής ακτής της Κεντρικής Αμερικής και της Ανατολικής Ακτής των Ηνωμένων Πολιτειών αποτελούσαν το 7% έκαστη. Τέλος, το εμπόριο μεταξύ των χωρών της Νότιας Αμερικής αποτελούσε το 5% των διαμετακομίσεων.

Κατά τη διάρκεια του έτους, το 68,3% του φορτίου που διήλθε από το κανάλι του Παναμά προερχόταν είτε προοριζόταν για τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η ACP σημείωσε επίσης ότι οι κύριοι χρήστες της πλωτής οδού ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Χιλή, η Ιαπωνία, το Μεξικό και η Κολομβία.

Το Διευρυμένο Κανάλι του Παναμά άνοιξε τον Ιούνιο του 2016, κάνοντας το 2017 το πρώτο του πλήρες έτος λειτουργίας.

Για όλες τις ειδήσεις σχετικά με την Διώρυγα του Παναμά βλέπε εδώ