Παρουσιάστηκε το πρώτο “έξυπνο πλοίο” της Κίνας

Το “Great Intelligence, το πρώτο μη επανδρωμένο “έξυπνο πλοίο” της Κίνας, παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα στην Σαγκάη, στην έκθεση Marintec China 2017 που φιλοξένησε αρκετά καινοτόμα σκεπτικά σχεδιασμού πλοίων.

Το Great Intelligence, ένα χωρητικότητας 38.800 dwt φορτηγό πλοίο που αποτελεί τροποποιημένη έκδοση της τεχνολογίας Green Dolphin, ανακοινώθηκε πρώτη φορά το 2015 ως το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα “έξυπνου πλοίου” στην Κίνα.

Το σχεδιασμένο από το Ινστιτούτο Σχεδιασμού και Έρευνας Εμπορικής Ναυτιλίας της Σαγκάης (SDARI) πλοίο κατασκευάστηκε από την Guangzhou Wenchong Shipyard Co. (GWS), θυγατρική της Κρατικής Ναυπηγικής Εταιρείας Κίνας (CSSC). Στο έργο συμμετείχαν και το Lloyd’s Register (LR), το Ινστιτούτο Έρευνας Μηχανικών Συστημάτων (SERI) και η China Class Society (CCS).

Το Great Intelligence είναι εξοπλισμένο με ένα έξυπνο σύστημα πλοήγησης το οποίο του επιτρέπει να βελτιστοποιεί τις διαδρομές του, προκειμένου να φτάσει στον προορισμό του το συντομότερο και με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα αυτό επιλέγει διαδρομές βάσει των δεδομένων που συλλέγονται από σταθμούς εξυπηρέτησης πλοίων και ξηράς. Το πλοίο “αυτοδιδάσκεται” και είναι ικανό να εντοπίσει πιθανούς κινδύνους και προβλήματα του συστήματος.

Άλλα χαρακτηριστικά που συμπεριλαμβάνονται στο πλοίο είναι τα παρακάτω:

– Σύστημα Λειτουργίας και συντήρησης (SOMS) που επιβλέπει την απόδοση των βασικών υποδομών του πλοίου,
-Έξυπνη πλατφόρμα ενσωμάτωσης, που επεξεργάζεται δεδομένα, τα αναλύει και κάνει προβλέψεις,
– Σύστημα διαχείρισης ενεργειακής απόδοσης, που επιβλέπει την ενεργειακή απόδοση του πλοίου και παρέχει στατιστικές και υποστήριξη λήψης αποφάσεων.

Όλα τα συστήματα του “έξυπνου πλοίου” πέρασαν επιτυχώς από διάφορα τεστ τον προηγούμενο μήνα.

Το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί από την Sinotrans Shipping, για την μεταφορά άνθρακα και αλατιού μεταξύ της Κίνας, της Αυστραλίας και της νοτιοανατολικής Ασίας.

Διαβάστε επίσης: Πώς θα επηρεαστεί το ναυτικό επάγγελμα από τα αυτόνομα πλοία;