H NewLead Holdings είχε ανακοινώσει ότι είχε αναλάβει τον έλεγχο της Kritsas Shipping το Μάρτιο, αλλά ένα από τα πλοία που άνηκαν στην ελληνική ναυτιλιακή φαίνεται ότι κατακρατήθηκε και πωλήθηκε σε δημοπρασία, συν ένα άλλο σκάφος που ανήκει στη NewLead.
Η NewLead απέκτησε το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Kritsas Shipping στις 22 Μαρτίου από τον Δημήτριο Κριτσά και έκτοτε μετονομάστηκε Newlead Shipmanagement SA.
Η συναλλαγή περιλάμβανε την εξαγορά δύο Handymax πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, του Aurora Onyx (47.305 dwt, κατασκευής 2002) και του Aurora Pearl (46.709 dwt, κατασκευής 2000), και των εταιρειών χαρτοφυλακίου τους, της Onyx Corporation SA και της Pearl Corporation SA, που αποκτήθηκαν για 1 δολάριο η καθεμία, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της NewLead για το 2015.
Τελικά όμως η κυριότητα της NewLead πάνω στο Aurora Onyx ήταν βραχύβια. Το πλοίο συνελήφθη στις 15 Απριλίου λόγω της μη εκτέλεσης των συμβατικών υποχρεώσεων στο πλαίσιο συμφωνίας της πρώην ελληνικής ανυτιλιακής με την HSBC, η οποία υπεγράφη στις 23 Νοεμβρίου, 2010. Το Aurora Pearl είναι επίσης υποθηκευμένο στην HSBC.
Στις 19 Μαΐου, το δικαστήριο της Νότιας Αφρικής διέταξε το πλοίο μεταφοράς φορτίου χύδην να πωληθεί και το πλοίο παραδόθηκε στους νέους ιδιοκτήτες της στις 25 Μαΐου, ανέφερε η NewLead.
Ένα άλλο Handymax ιδιοκτησίας της NewLead, το NewLead Castellano (χωρητικότητας 35.500 dwt, κατασκευής 2013), επιδόθηκε με ένταλμα σύλληψης στις 19 Απριλίου στους ομολογιούχους Ray Capital Inc, Cheyenne Holding Ltd, Oppenheim Capital Ltd και Labroy Shiptrade Limited.