Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές διαλύουν τα πλοία τους – Όλα τα ονόματα

Mετά από αρκετό καιρό υποτονικής δραστηριότητας, η αγορά του scrap ξεκίνησε να παίρνει «τα πάνω της» χάρη στην ώθηση που δέχτηκε από τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι επέλεξαν να στείλουν τα παλαιότερης κατασκευής δεξαμενόπλοια των στόλων τους προς διάλυση.

Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή Polembros Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Σπύρου Πολέμη, προχώρησε στην πώληση του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Good News (χωρητικότητας 314.250-dwt και κατασκευής 1999) για scrap στο Μπανγκλαντές. Μάλιστα, ο κ. Πολέμης εξασφάλισε τιμή διάλυσης στα 395 δολάρια/ldt, γεγονός που σημαίνει ότι εισέπραξε 15,3 εκατ. δολάρια περίπου από την πώληση του πλοίου.

Η Polembros είχε εξαγοράσει το εν λόγω VLCC για το ποσό των 27,5 εκατ. δολαρίων από μια ιαπωνικών συμφερόντων ναυτιλιακή το έτος 2011. Το πλοίο δεν θα περάσει ειδική επιθεώρηση ως τον Ιανουάριο του 2019.

Στον «χορό» των διαλύσεων μπήκε και η Avin Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η οποία πούλησε το δεξαμενόπλοιο Santa Cruz 1 (χωρητικότητας 101.605-dwt και κατασκευής 1995) σε «ανακυκλωτές» της Σιγκαπούρης για το ποσό των 6,4 εκατ. δολαρίων. Η Avin είχε αποκτήσει το πλοίο ως “Frankopan” από τη κροατικών συμφερόντων ναυτιλιακή Tankerska Plovidba το Μάρτιο του 2012 για το ποσό των 9,6 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο δεν θα περάσει ειδική επιθεώρηση ως το Δεκέμβριο του 2018.

Όμως το Santa Cruz 1 δεν είναι το μόνο που πούλησε για scrap η Avin φέτος. Τον Μάρτιο είχε πουλήσει και το Kriti Amber (χωρητικότητας 45.614-dwt και κατασκευής 1995) πάλι στη Σιγκαπούρη με τιμή 345 δολ./ldt, κάτι που μεταφράζεται σε έσοδα 4,3 εκατ. δολαρίων.

Στο scrapping επιδόθηκε και η ναυτιλιακή Pantheon Tankers, συμφερόντων του Χρήστου Κανελλάκη, η οποία πούλησε το δεξαμενόπλοιο Astro Arcturus (χωρητικότητας 98.805-dwt και κατασκευής 1997) σε διαλυτήριο της Σιγκαπούρης για το ποσό των 6,6 εκατ. δολαρίων, ή αλλιώς για 396 δολ./ldt. Το πλοίο περιείχε και 900 τόνους bunkers, ενώ πρόκειται να περάσει ειδική επιθεώρηση μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα.

Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, σύμφωνα με την ανάλυση της Clarksons Platou Hellas, ένας λόγος για τον οποίο είναι τόσο περιορισμένη η προσφορά πλοίων προς scrap, είναι ότι πολλοί ιδιοκτήτες παλαιών πλοίων «τσεκάρουν» την αγορά, περιμένοντας να δουν αν τα επίπεδα των 400 δολ./ldt μπορούν πράγματι να ξεπεραστούν και έτσι απέχουν μέχρι να δουν όντως αυτά τα επίπεδα, στα οποία πλέον η αγορά είναι πάντως πολύ κοντά. «Ο χρόνος θα δείξει αν τα επίπεδα των 400 δολ./ldt θα επιτευχθούν και κατόπιν πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν», εκτιμά η Clarksons Platou Hellas.

mononews.gr