Τα τμήματα του ελληνικού πλοίου Kea Trader παραμένουν στην τοποθεσία προσάραξης

Έξι μήνες μετά την σύγκρουση του κατασκευής 2017 φορτηγού πλοίου Kea Trader με ύφαλο στον νότιο ειρηνικό, οι εργασίες για την μετακίνησή του συνεχίζονται.

Το πλοίο χωρητικότητας 2.194 TEU συγκρούστηκε στις 12 Ιουλίου με τον ύφαλο Durand στην πορεία του από την Papeete της γαλλικής Πολυνησίας, στην Νουμέα της Νέας Καληδονίας. Ήταν φορτωμένο με 756 κοντέινερ και 26 επίπεδες πλατφόρμες.

Έπειτα από την σύγκρουση, το πλοίο χωρίστηκε κάθετα στα αμπάρια του σε δύο μέρη και τα μέρη του έχουν παραμείνει στην τοποθεσία με το μπροστινό μέρος να είναι σταθερό άλλα περιστραμμένο και την πρύμνη να βρίσκεται σε γενικές γραμμές στο ίδιο σημείο.

Πλέον στο κατάστρωμα παραμένουν μόνο 99 εμπορευματοκιβώτια εκ των οποίων τα 86 είναι άδεια καθώς 4.800mt φορτίου έχουν ήδη μετακινηθεί.
Οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στα τέλη του Δεκεμβρίου επέτρεψαν στην εταιρία διάσωσης Ardent να εκφορτώσει οκτώ άδεια κοντέινερ από το πλοίο, ενώ 24 διασώστες και ειδικοί ενάντια στην μόλυνση παρέμειναν στην τοποθεσία για την ανάκτηση υγρών υπολειμάτων και στερεών υλικών από το πλοίο.

Τους τελευταίους δύο μήνες, οι εργασίες έχουν επικεντρώσει στο άδειασμα των δεξαμενών καυσίμων, εργασία κρίσιμη ειδικά έπειτα από τις πετρελαιοκηλίδες που κατεγράφησαν γύρω από το πλοίο. Μικρές ποσότητες καυσίμων παραμένουν εντός δυσπρόσιτων μερών του πλοίου. Σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρία Lomar Shipping τα καύσιμα αυτά θα αφαιρούνται όσο οι εργασίες προχωρούν.