Το πλήρωμα του MV Royal Arsenal εξακολουθεί να κρατείται στο Ιράκ ένα χρόνο τώρα

Ένα χρόνο μετά τη θανατηφόρα σύγκρουση μεταξύ του Royal Arsenal και ενός σκάφους που ανήκει / χειρίζεται η Γενική Εταιρεία Λιμένων του Ιράκ (GCPI), το πλήρωμα του πλοίου Handymax εξακολουθεί να κρατείται στο Umm Qasr του Ιράκ.

Το Royal Arsenal συγκρούστηκε με το σκάφος Al Misbar, το οποίο χρησιμοποιείται για τη μεταφορά των λιμενικών υπαλλήλων από ένα υπεράκτιο πετρελαϊκό τερματικό σταθμό, τον Αύγουστο του 2017. Το Al Misbar ανατράπηκε, παγιδεύοντας 23 επιβάτες και 8 μέλη του πληρώματος στο κύτος, που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 21 άτομα. Μετά τη σύγκρουση, το Royal Arsenal επέστρεψε στο λιμάνι Umm Qasr για δικαστική έρευνα και έχει κολλήσει στο Ιράκ με 22 μέλη πληρώματος στο πλοίο από τότε.

«Παρά τις συντονισμένες και επαναλαμβανόμενες προσπάθειες συνεργασίας με τα δικαστήρια, το GCPI και τις οικογένειες των νεκρών μελών του πληρώματος για την επίλυση αυτού του θέματος, έχει επιτευχθεί ελάχιστη πρόοδος και το πλοίο και το πλήρωμα, παραμένει στο Umm Qasr. Δεν έχουν υποβληθεί ποσοτικά αξιώσεις ενώπιον δικαστηρίου, ακόμη και 12 μήνες μετά το περιστατικό, επομένως δεν κατέστη δυνατή η εξασφάλιση των απαιτήσεων για την παροχή του πλοίου και του πληρώματος «, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση των ιδιοκτητών και διαχειριστών .

Συγκεκριμένα, οι πλοιοκτήτες του πλοίου και η P & I Club της Δυτικής Αγγλίας εξέφρασαν την επιθυμία να διευθετήσουν όλες τις απαιτήσεις που προέκυψαν από το συμβάν, σε βάση που αντικατοπτρίζει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του GCPI. Με βάση τις πληροφορίες από τους διαχειριστές του πλοίου, οι μέχρι τώρα συζητήσεις δεν ήταν επιτυχείς, δεδομένου ότι οι απαιτήσεις των ενάγοντων έχουν υπερβεί κατά πολύ την αξία του πλοίου!

«Κάθε φορά που προσπαθούμε και προχωρούμε προς μια λύση, δημιουργούνται νέα εμπόδια. Θέλουμε να συνεργαστούμε με τις οικογένειες και το GCPI με εποικοδομητικό τρόπο, αλλά δεν είναι δυνατό όταν οι θέσεις μετακινούνται σε κάθε στροφή «, δήλωσε ο Roy Khoury, Διευθύνων Σύμβουλος της Blue Flote Group.

Σύμφωνα με τον Khoury, τα μέλη του πληρώματος θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τους μισθούς προσθέτοντας ότι η εταιρεία διασφαλίζει ότι το πλοίο είναι εφοδιασμένο με προμήθειες και με ισχύ.

Λόγω της τρέχουσας κατάστασης, οι ιδιοκτήτες του σκάφους δαπάνησαν πάνω από 1,8 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ενώ έχασαν και τα έσοδα ενός έτους, τόνισε.

Όπως ενημερώθηκαν, οι πλοιοκτήτες του πλοίου ζήτησαν την επίλυση της υπόθεσης με το κράτος σημαίας και τον γενικό εισαγγελέα του Άγιου Βικέντιου και των Γρεναδίνων.

Ο κ. Κούυ δήλωσε ότι ο γενικός εισαγγελέας επιβεβαίωσε την υποστήριξη της κυβέρνησης της χώρας να ασκήσει αγωγή κατά του κράτους του Ιράκ ενώπιον του Διεθνούς Δικαίου των Θαλασσών (ITLOS) στο Αμβούργο «λόγω της παρατεταμένης κράτησης του σκάφους και της προφανούς απουσίας αποτελεσματικής και ανταποκρίνεται στο δικαστικό σύστημα. »